%0 Journal Article %T دیدگاه: گفت‌وگو با طرف سوم درباره‌ی تنگناهای ادبی و فلسفی در ترویج و تحقیق فبک در ایران %J مطالعات ادبیات کودک %I دانشگاه شیراز %Z 2008-8647 %A خسرونژاد, مرتضی %D 2020 %\ 02/20/2020 %V 10 %N 2 %P 169-200 %! دیدگاه: گفت‌وگو با طرف سوم درباره‌ی تنگناهای ادبی و فلسفی در ترویج و تحقیق فبک در ایران %K کلیدواژه‌ها: فلسفه برای کودکان %K داستان‌های فکری %K ادبیات کودک %K مقاله‌ی دیالوجیک %K نقد فبک %R 10.22099/jcls.2020.5607 %X هدف مقاله‌ی حاضر گفت‌وگو با مروجان، محققان، دانشجویان و علاقه‌مندان فلسفه برای کودکان در ایران درباره‌ی تنگناهای ادبی و فلسفی است که برخی مروجان و محققان این قلمرو با آن مواجهند. به این منظور با بررسی و نقد مقاله‌ی «نگاهی دوباره به ویژگی فلسفی و ادبی داستانها در برنامه‌ی فبک» نوشته‌ی سعید ناجی و لیلا حبیبی عراقی کوشش شده است که با توجه به تعریف و ملاکهای مقاله‌ی دیالوجیک، به این پرسش اصلی پاسخ داده شود که آیا مقاله‌ی یادشده دیالوجیک (گفت‌وگومدار) است؟ این مقاله همچنین کوشیده است با نشان دادن تنگناهای ادبی و فلسفی که نویسندگان نهفته در متن یادشده با آن مواجه‌اند، برخی دشواریهای موجود در راه تحقق اهداف فبک در ایران را، با خوانندگان خود در میان گذارد.  %U https://jcls.shirazu.ac.ir/article_5607_a577d1ef2a8742e4b06ca4d8dcb86d8b.pdf