بررسی بخش «بخوان و بیندیش» کتاب‌‌‌‌های فارسی دوره‌ی دوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اقتدار و آزادی
بررسی بخش «بخوان و بیندیش» کتاب‌‌‌‌های فارسی دوره‌ی دوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اقتدار و آزادی

علی شیروانی شیری؛ مجید کوثری؛ عباس عباسی چلچه

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، ، صفحه 115-135

https://doi.org/10.22099/jcls.2023.45272.1965

چکیده
  بررسی بخش «بخوان و بیندیش» کتاب‌‌‌‌های فارسی دوره‌ی دوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اقتدار و آزادی چکیده هدف از پژوهش حاضر تحلیل محتوای بخش «بخوان و بیندیش» کتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ...  بیشتر
نقش داستان در پرورش و تقویت مهارت پرسشگری کودک؛ بررسی موردی داستان حقیقت و مرد دانا
نقش داستان در پرورش و تقویت مهارت پرسشگری کودک؛ بررسی موردی داستان حقیقت و مرد دانا

علی شیروانی شیری

دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، ، صفحه 193-220

https://doi.org/10.22099/jcls.2021.39417.1854

چکیده
  نقش داستان در پرورش و تقویت مهارت پرسشگری کودک؛ بررسی موردی داستان حقیقت و مرد دانا علی شیروانی شیری* چکیدهیکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‏های کودکان، پرسیدن پرسش‏های بی‏شمار در زمینه‏های ...  بیشتر
مقایسه‌ی شگردهای اعمال اقتدار و آزادی در کتاب‏های داستانی‏ تصویری ایرانی و انگلیسی
مقایسه‌ی شگردهای اعمال اقتدار و آزادی در کتاب‏های داستانی‏ تصویری ایرانی و انگلیسی

علی شیروانی شیری؛ حسنعلی بختیار نصرآبادی؛ محمد حسین حیدری

دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1393، ، صفحه 73-92

https://doi.org/10.22099/jcls.2014.1677

چکیده
  به‌نظرمی‌رسد که بحث در روشن‌سازی و کوشش در حل پارادوکس اقتدار و آزادی یکی از مهمترین مسأله‌های فلسفه‌ی ادبیات کودک هست. هدف این مقاله آن است که نوع نگاه نویسندگان به مقوله‏های اقتدار و آزادی را در ...  بیشتر