تحلیل داستان‌های بازنویسی‌شدة کلیله‌و‌دمنه براساس ابعاد روایتمندی نیکولایوا
تحلیل داستان‌های بازنویسی‌شدة کلیله‌و‌دمنه براساس ابعاد روایتمندی نیکولایوا

زهرا امینی؛ سجاد نجفی بهزادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 تیر 1403

https://doi.org/10.22099/jcls.2024.49764.2029

چکیده
  استفاده از شیوه‌ها و نظریه‌های گوناگون برای ایجاد خلاقیت در داستان‌های بازنویسی شده از متون کهن ادبی برای کودک‌و نوجوان مساله‌ای مهم و قابل توجه است. هدف از بازنویسی متون‌کهنی چون کلیله‌و-دمنه، ...  بیشتر
تحلیل عنوان رمان‌های نوجوان (رمان هستی، زیبا صدایم کن و عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی) از دیدگاه توصیفی ژرار ژنت
تحلیل عنوان رمان‌های نوجوان (رمان هستی، زیبا صدایم کن و عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی) از دیدگاه توصیفی ژرار ژنت

سجاد نجفی بهزادی

دوره 13، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 289-312

https://doi.org/10.22099/jcls.2021.39284.1851

چکیده
  تحلیل عنوان رمان‌های نوجوان (رمان هستی، زیبا صدایم کن و عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی) از دیدگاه توصیفی ژرار ژنتسجاد نجفی بهزادی* چکیدهعنوان به‌مثابه عاملی پیرامتنی نقش مهمی در جذب مخاطب و خوانش متن ...  بیشتر
روایتی خلاق از متن کهن (نقد و بررسی داستان بازنویسی‌شده‌ی بیژن و منیژه)
روایتی خلاق از متن کهن (نقد و بررسی داستان بازنویسی‌شده‌ی بیژن و منیژه)

سجاد نجفی بهزادی

دوره 11، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 209-232

https://doi.org/10.22099/jcls.2019.34283.1717

چکیده
   چکیدههدف مقاله‌ی حاضر بررسی و تحلیل داستان بازنویسی‌شده‌ی «بیژن و منیژه» است. داستان «بیژن و منیژه» از داستان‌های عاشقانه و جذاب شاهنامه است که بازنویسی خلاق آن، مخاطب کودک و نوجوان ...  بیشتر
بررسی تطبیقی مهارت‌های زندگی در رمان‌های(نوجوانان) اریش کستنر و فرهاد حسن زاده
بررسی تطبیقی مهارت‌های زندگی در رمان‌های(نوجوانان) اریش کستنر و فرهاد حسن زاده

حمید رضایی؛ سجاد نجفی بهزادی

دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 80-106

https://doi.org/10.22099/jcls.2019.31642.1647

چکیده
  مهارت­های زندگی یکی از راهبردهای مهم و ضروری است که از طریق افزایش توانایی کودکان و نوجوانان، ظرفیت آنان را در جهت مقابله با چالش­ها و کشمکش­های زندگی ارتقا می­دهد و آنان را در برابر مشکلات ایمن ...  بیشتر
بررسی و طبقه بندی تصاویر مربوط به مفهوم خدا در شعر کودک (براساس طبقه بندی ایماژهای سه گانه تخیلی- واقعی، تخیلی-کنشی و توصیفی)
بررسی و طبقه بندی تصاویر مربوط به مفهوم خدا در شعر کودک (براساس طبقه بندی ایماژهای سه گانه تخیلی- واقعی، تخیلی-کنشی و توصیفی)

سجاد نجفی بهزادی؛ جهانگیر صفری؛ معصومه مهری قهقرخی؛ زیبا علیخانی

دوره 9، شماره 2 ، اسفند 1397، ، صفحه 155-176

https://doi.org/10.22099/jcls.2017.24667.1489

چکیده
  کودکان تصویر متفاوتی از خداوند در ذهن دارند و همواره نسبت به شناخت او کنجکاو هستند. این کنجکاوی اغلب به صورت پرسش‌های مداوم خود را نشان می‌دهد. آن‌ها به دنبال تصویری روشن و اقناع کننده درباره مفهوم خداوند ...  بیشتر