بررسی واژگان خوانداری کودکان دبستانی و مقایسه‌ی آن‌ها با واژگان نوشتاری آنان
بررسی واژگان خوانداری کودکان دبستانی و مقایسه‌ی آن‌ها با واژگان نوشتاری آنان

مرتضی کوکبی؛ زهره چراغی

دوره 4، شماره 2 ، بهمن 1392، ، صفحه 127-148

https://doi.org/10.22099/jcls.2014.1148

چکیده
  وجود کتاب مناسب و درخور ویژگی­های کودک، در ایجاد انگیزه و عادت مطالعه بسیار مؤثر است. کتاب کودک و نوجوان هم از نظر موضوع و هم از نظر سبک نگارش، نباید از محدوده‌ی توانایی­های ذهنی او فراتر باشد. اگر ...  بیشتر
بررسی مهارت‌های تفکّر انتقادی در داستان‌های کودکان و نوجوانان
بررسی مهارت‌های تفکّر انتقادی در داستان‌های کودکان و نوجوانان

مرتضی کوکبی؛ عباس حری؛ لیلا مکتبی فرد

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1389، ، صفحه 157-193

https://doi.org/10.22099/jcls.2012.441

چکیده
   پژوهشگران در این مقاله کوشیده­اند که در بررسی­ای مقدماتی ضمن شناسایی مهارت­های کلیدی در تفکّر انتقادی، پیوندی میان مؤلّفه­های تفکّر انتقادی و عناصر داستانی برقرار کنند و در تعدادی از داستان­های ...  بیشتر