تبارشناسی پژوهش‌های ادبیات کودکان از منظر روش‌شناختی
تبارشناسی پژوهش‌های ادبیات کودکان از منظر روش‌شناختی

لیلا مکتبی فرد؛ یزدان منصوریان

دوره 3، شماره 1 ، تیر 1391، ، صفحه 137-152

https://doi.org/10.22099/jcls.2012.427

چکیده
   ردپای پژوهش­هایی با موضوع ادبیات کودکان و نوجوانان را در رشته­های متنوعی می‌­توان یافت. طبیعی است که هر یک از این پژوهش­ها با توجه به پرسش‌ها و رشته‌های مرتبط با خود، از روش­شناسی­ها و ...  بیشتر
بررسی مهارت‌های تفکّر انتقادی در داستان‌های کودکان و نوجوانان
بررسی مهارت‌های تفکّر انتقادی در داستان‌های کودکان و نوجوانان

مرتضی کوکبی؛ عباس حری؛ لیلا مکتبی فرد

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1389، ، صفحه 157-193

https://doi.org/10.22099/jcls.2012.441

چکیده
   پژوهشگران در این مقاله کوشیده­اند که در بررسی­ای مقدماتی ضمن شناسایی مهارت­های کلیدی در تفکّر انتقادی، پیوندی میان مؤلّفه­های تفکّر انتقادی و عناصر داستانی برقرار کنند و در تعدادی از داستان­های ...  بیشتر