دوره 15 (1403)
دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
نویسنده = ابراهیم ظاهری
تعداد مقالات: 4
تطبیق الگوی کنشی، نقش مضمونی و برنامهی روایی قصه های «نخودی و دیو و نارنج و ترنج» با بازنویسی های آنها از اسدالله شعبانی
دوره 15، شماره 2 ، اسفند 1403، ، صفحه 179-198
چکیده
باتوجهبه نقش قصههای عامه در آشکارسازی مؤلفههای هویّت ملّی و قومی، اسدالله شعبانی، قصههایی چون نخودی و دیو و نارنج و ترنج را که بنمایههای آنها ریشه در اساطیر دارد، برای مخاطبان کودک بازنویسی ... بیشترتحلیل زمانمندی روایت در داستانهای بازنویسی آذریزدی از مثنوی برای کودکان (بر اساس نظریه ژنت و نیکولایوا)
دوره 14، شماره 1 ، شهریور 1402، ، صفحه 189-218
چکیده
درک و شناخت مخاطبان کودک از زمان، متفاوت با بزرگسالان است؛ بنابراین نویسندگان در نگارش داستان برای این ردهی سنی و تأثیرگذاری بیشتر، باید از الگوی زمانمندی مناسب با فهم آنان استفاده کنند. بر این اساس، ... بیشترانسانانگاری (تشخیص) طبیعت در شعر کودک براساس دیدگاه لیکاف و جانسون
دوره 12، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 207-232
چکیده
انسانانگاری (تشخیص) طبیعت در شعر کودک براساس دیدگاه لیکاف و جانسون چکیدهلیکاف و جانسون بر این باورند که از طریق استعاره، مفهومسازی حوزهای از تجربه (حوزهی مقصد) بر مبنای حوزهی دیگر (حوزهی مبدا) ... بیشترمقایسۀ قصۀ «خیر و شر» در هفتپیکر با بازنویسی آن به گویش بختیاری از نظر روایتمندی
دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 129-159