مقایسه‌ی شعر کودک و بزرگ‌سال پروین دولت‌آبادی از منظر خواننده‌ی درون متن
مقایسه‌ی شعر کودک و بزرگ‌سال پروین دولت‌آبادی از منظر خواننده‌ی درون متن

زهرا آقابابایی خوزانی؛ حسین مسجدی؛ سمانه عابدی دولت آبادی

دوره 15، شماره 2 ، اسفند 1403، ، صفحه 1-22

https://doi.org/10.22099/jcls.2024.40536.2012

چکیده
  پروین دولت‌آبادی هم در شعر کودک صاحب آثار شایان توجهی است و هم دستی در شعر بزرگ‌سال دارد. او از معدود شاعرانی است که شعرهایش در شصت سال اخیر همواره در کتاب‌های درسی جایگاهی داشته و شاید شعر هیچ شاعر دیگری ...  بیشتر
بررسی نقادانه روایتها و داستان‌های کتاب فارسی چهارم دبستان و ارائه راهکارهای برون متنی تدریس
بررسی نقادانه روایتها و داستان‌های کتاب فارسی چهارم دبستان و ارائه راهکارهای برون متنی تدریس

زهرا آقابابایی خوزانی؛ سید کامران کسایی؛ سلیمه سوداوی

دوره 14، شماره 1 ، شهریور 1402، ، صفحه 1-32

https://doi.org/10.22099/jcls.2022.40535.1880

چکیده
  این پژوهش برآن است تا هم‌زمان با بررسی ابزارهای روایی و عناصر داستان‌های فارسی چهارم دبستان و یافتن آبشخور اصلی آن‌ها و نیز صورت‌دادن فعالیت‌های متنوع کلاسی و کارگاهی، مؤلفه‌های نقد خواننده‌محور ...  بیشتر
کاربست مؤلفه‌های «ادبیات مرزی» در دو داستان زیبا صدایم کن و دنی قهرمان جهان
کاربست مؤلفه‌های «ادبیات مرزی» در دو داستان زیبا صدایم کن و دنی قهرمان جهان

زهرا آقابابایی خوزانی؛ فرشته محجوب؛ فتانه دلیلی

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 23-54

https://doi.org/10.22099/jcls.2020.34216.1715

چکیده
  زهرا آقابابایی خوزانی*فرشته محجوب**فتانه دلیلی*** چکیده«ادبیات مرزی» یا «دوگانه‌نویس» بر آن دسته از آثاری اطلاق می‌شود که توجه هر دو طیف سنی کودک و بزرگسال را به خود جلب می‌کند و برای آن ...  بیشتر