دوره 15 (1403)
دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
کلیدواژهها = فرهاد حسنزاده
تعداد مقالات: 7
تکنیکهای طنز کودک در داستانهای «حذاءالطنبوری و العرندس» کاملالکیلانی و «دیو دیگ به سر و نوش جون آقا بزه» فرهاد حسنزاده
دوره 15، شماره 2 ، اسفند 1403، ، صفحه 111-128
چکیده
طنز، شیوهی هنرمندانهی بیان اهداف و مشتمل بر تکنیکهایی است که در ادبیات معاصر عربی و فارسی، نمود بارزی داشته و نویسندگان بسیاری برای مقاصد خود از آن استفاده نمودهاند؛ از جمله طنزپردازان ... بیشترکارکردهای پیرامتن در رمان نوجوان «این وبلاگ واگذار میشود» اثر فرهاد حسنزاده
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، ، صفحه 1-32
چکیده
کارکردهای پیرامتن در رمان نوجوان این وبلاگ واگذار میشود اثر فرهاد حسنزاده چکیدهپیرامتنیت یکی از گونههای ترامتنیت ژرار ژنت است. ژنت، نظریهپرداز فرانسوی، با نظریهی ترامتنیت، هر نوع ارتباط ... بیشترکاربست مؤلفههای «ادبیات مرزی» در دو داستان زیبا صدایم کن و دنی قهرمان جهان
دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 23-54
چکیده
زهرا آقابابایی خوزانی*فرشته محجوب**فتانه دلیلی*** چکیده«ادبیات مرزی» یا «دوگانهنویس» بر آن دسته از آثاری اطلاق میشود که توجه هر دو طیف سنی کودک و بزرگسال را به خود جلب میکند و برای آن ... بیشتربررسی تطبیقی مهارتهای زندگی در رمانهای(نوجوانان) اریش کستنر و فرهاد حسن زاده
دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 80-106
چکیده
مهارتهای زندگی یکی از راهبردهای مهم و ضروری است که از طریق افزایش توانایی کودکان و نوجوانان، ظرفیت آنان را در جهت مقابله با چالشها و کشمکشهای زندگی ارتقا میدهد و آنان را در برابر مشکلات ایمن ... بیشترطنز و شیوه های طنزپردازی در داستان های کودک و نوجوان فرهاد حسن زاده
دوره 7، شماره 2 ، بهمن 1395، ، صفحه 53-73
چکیده
چکیدهادبیات کودک و نوجوان، گونهی نوظهور ادبی است که در قرن حاضر به عنوان یک نحلهی مستقل مطرح شده است. نویسندگان و شاعران ادبیات کودک و نوجوان تلاش کردهاند تا آثاری خاصّ مخاطب کودک و نوجوان خلق کنند؛آثاری ... بیشترفرازبان و قابلیتهای تعاملی آن در روایتهای کودکانۀ فرهاد حسنزاده
دوره 7، شماره 2 ، بهمن 1395، ، صفحه 101-126
چکیده
به اذعان بسیاری از محققان و حتی پدیدآورندگان روایت های کودکانه، اغلب ادبیات کودک یکسویه و دیکتهای است. کودکان نه تنها نقشی در تولید آثار کودکانه ندارند، حتی جایگاه مخاطب بودگی آنها هم در مقام کودک ... بیشترنگاهی به گستره ی طنز و مطایبه و شگردهای آفرینش آن در آثار فرهاد حسن زاده (با تاکید بر سه جلد کتاب "روزنامه سقفی")
دوره 6، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 73-98