شاخصه‌های هنر داستان‌گویی هوشمند تعاملی
شاخصه‌های هنر داستان‌گویی هوشمند تعاملی"استوری تیک" از دیدگاه ایدن چمبرز

مریم شیخ زاده؛ زهرا رهبرنیا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 آبان 1403

https://doi.org/10.22099/jcls.2024.50140.2038

چکیده
  نوآوری‌های فناوری از طریق هوش‌مصنوعی، داستان‌هایی را بدون نیاز به مشارکت والدینی با مشغله‌های فراوان در دسترس کودکان برای تجربیات داستان‌گویی تعاملی قرار داده است. هدف از مقاله حاضر، تحلیل فرآیند ...  بیشتر
مقایسه‌ی شعر کودک و بزرگ‌سال پروین دولت‌آبادی از منظر خواننده‌ی درون متن
مقایسه‌ی شعر کودک و بزرگ‌سال پروین دولت‌آبادی از منظر خواننده‌ی درون متن

زهرا آقابابایی خوزانی؛ حسین مسجدی؛ سمانه عابدی دولت آبادی

دوره 15، شماره 2 ، اسفند 1403، ، صفحه 1-22

https://doi.org/10.22099/jcls.2024.40536.2012

چکیده
  پروین دولت‌آبادی هم در شعر کودک صاحب آثار شایان توجهی است و هم دستی در شعر بزرگ‌سال دارد. او از معدود شاعرانی است که شعرهایش در شصت سال اخیر همواره در کتاب‌های درسی جایگاهی داشته و شاید شعر هیچ شاعر دیگری ...  بیشتر
بازنمایی دیدگاه خوانندۀ نهفته براساس شکاف‌های متنی ایدن چمبرز در رمان برایم شمع روشن کن
بازنمایی دیدگاه خوانندۀ نهفته براساس شکاف‌های متنی ایدن چمبرز در رمان برایم شمع روشن کن

فرزانه محمدزاده؛ نسرین علی اکبری

دوره 14، شماره 2 ، اسفند 1402، ، صفحه 249-276

https://doi.org/10.22099/jcls.2023.45155.1963

چکیده
  یکی از کارکردهای نقد خواننده‌محور، فراهم‌آوردن بستر مناسب برای کشف و مشارکت خواننده در معناسازی در متن است. شکاف‌های متن از جمله مؤلفه‌هایی هستند که میزان مشارکت خواننده را در بسط یا محدودسازی معنا ...  بیشتر
بررسی خواننده‌ی نهفته در داستان‌های احمد اکبرپور (بر پایه‌ی نظریه‌ی ایدن چمبرز)
بررسی خواننده‌ی نهفته در داستان‌های احمد اکبرپور (بر پایه‌ی نظریه‌ی ایدن چمبرز)

سعید حسام پور

دوره 1، شماره 1 ، شهریور 1389، ، صفحه 101-127

https://doi.org/10.22099/jcls.2012.453

چکیده
  اندیشه­ی خواننده­ی نهفته یا درون کتاب، بر پایه­ی این نگرش شکل گرفته که برای گفتن یک چیز، دو فرد لازم است و نویسنده یا مؤلف، برای آشکار ساختن معنای مورد نظر، روابطی را در اثر خود با خواننده ایجاد ...  بیشتر