دیدگاه: گام نخست در ورود به نظریه‌ی رمان فلسفی در برنامه‌ی فلسفه برای کودکان: بررسی انتقادی دیدگاه‌های پیشگامان و اندیشمندان فبک به رمان فلسفی
دیدگاه: گام نخست در ورود به نظریه‌ی رمان فلسفی در برنامه‌ی فلسفه برای کودکان: بررسی انتقادی دیدگاه‌های پیشگامان و اندیشمندان فبک به رمان فلسفی

سودابه شکراله زاده

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 309-336

https://doi.org/10.22099/jcls.2021.6480

چکیده
  هدف از این مقاله بررسی انتقادی دیدگاه­های پیشگامان و اندیشمندان برنامه­ی فلسفه برای کودکان درباره­ی رمان فلسفی، به­ویژه، رمان فلسفی نوجوان است. به منظور دستیابی به این هدف، کوشیده­ام نگاه­ها ...  بیشتر
در جست‌وجوی استقلال انتخاب متن‌های ادبی مناسب برای برنامه‌ی «فلسفه برای کودکان»
در جست‌وجوی استقلال انتخاب متن‌های ادبی مناسب برای برنامه‌ی «فلسفه برای کودکان»

جواد فرزان فر؛ یحیی قائدی؛ میرعبدالحسین نقیب زاده؛ علیرضا محمودنیا

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1389، ، صفحه 125-155

https://doi.org/10.22099/jcls.2012.440

چکیده
  مقاله­ی حاضر برای این­که نشان دهد برنامه‌ی «فلسفه برای کودکان»، می­‌تواند برای رسیدن به هدف عمده‌ی خویش یعنی دست­یابی به استقلال از داستان­‌های موجود در ادبیات کودک بهره گیرد، به تحلیل ...  بیشتر