دوره 15 (1403)
دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
کلیدواژهها = بازنویسی
تعداد مقالات: 6
تحلیل داستانهای بازنویسیشدة کلیلهودمنه براساس ابعاد روایتمندی نیکولایوا
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 تیر 1403
چکیده
استفاده از شیوهها و نظریههای گوناگون برای ایجاد خلاقیت در داستانهای بازنویسی شده از متون کهن ادبی برای کودکو نوجوان مسالهای مهم و قابل توجه است. هدف از بازنویسی متونکهنی چون کلیلهو-دمنه، ... بیشتربررسی ساختاری بازنویسیهای مژگان شیخی از حکایات گلستان سعدی برای کودکان
دوره 14، شماره 2 ، اسفند 1402، ، صفحه 117-144
چکیده
یکی از نویسندگان پرکار در زمینه بازنویسی متون کهن ادبی، خانم مژگان شیخی است که برخی از حکایات گلستان، بوستان، کلیلهودمنه، قابوسنامه، منطقالطیر و... را برای کودکان بازنویسی کرده است. این مقاله به روش ... بیشترشناخت الگوی فهم و گرایش هرمنوتیک آذریزدی
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، ، صفحه 299-326
چکیده
شناخت الگوی فهم و گرایش هرمنوتیک آذریزدی عبدالله واثق عباسی *اکرم عارفی** چکیده مهدی آذریزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران است. از میان آثار وی مجموعهی قصههای خوب برای بچههای خوب مقبولیت و ... بیشترمقایسۀ قصۀ «خیر و شر» در هفتپیکر با بازنویسی آن به گویش بختیاری از نظر روایتمندی
دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 129-159
چکیده
هدف این پژوهش، مقایسهی قصهی خیر و شر در هفتپیکر نظامی، با روایت بازنویسی شدهی آن در فرهنگ بختیاری از نظر روایتمندی است تا نشان داده شود با توجه به دیدگاه نیکولایوا دربارهی روایتمندی داستانهای ... بیشتربررسی اصول و معیارهای بازنویسی در ادبیات کودکان و نوجوانان (مطالعۀ موردی: بازنویسی های شاهنامه فردوسی)
دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1398، ، صفحه 149-172
چکیده
این مقاله به بررسی اصول و معیارهای بازنویسی در ادبیات کودک و نوجوان و چگونگی انطباق بازنویسیهای صورتگرفته از شاهنامه فردوسی با این اصول و معیارها میپردازد. به این منظور کتابها و مقالههایی در ... بیشترنگاهی بر عناصر داستان در بازنویسی کتاب قصههای شیرین کلیله و دمنه برای نوجوانان
دوره 2، شماره 2 ، اسفند 1390، ، صفحه 77-101