بدرهای، فریدون. (1352). واژگان نوشتاری کودکان دبستانی ایران. تهران: فرهنگستان زبان ایران.
پاول، رونالد ار. (1379).روشهای اساسی پژوهش برای کتابداران، ترجمه: نجلا حریری. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز انتشارات علمی.
حافظی، علیرضا. (1380). «ادبیات کودک، ادبیات تدریج است: بحثی در روانشناسی مخاطب کودک و نوجوان». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، سال 7، شمارهی 26، صص3-13.
دیانی، محمدحسین. (1369). روشهای تحقیق در کتابداری. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
سحابی راسخ، سارا. (1380). «کتابخوانی کودکان». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، سال 7، شمارهی 24، ص 90.
سیدآبادی، علی اصغر. (1380). «ادبیات کودکان متوسط، تأملی در مبحث مخاطب شناسی ادبیات کودک و نوجوان». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، سال 7، شمارهی 25، صص 20-11.
عطایی، غلامعلی. (1377). «اهمیت و ضرورت خواندن و مطالعه در جهان امروز». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، سال 4، شمارهی 13، ص 91.
علاقهمندان، جعفر. (1380). «واژگان پایه در خدمت ادبیات کودکان و برنامهریزی درسی». کتاب ماه کودک و نوجوان، صص80-84.
فکری، نادیا. (1382). شناسایی و تحلیل واژگان نوشتاری کودکان دبستانی بر اساس نامههای ارسالی آنها به مجلات رشد نوآموز و رشد دانش آموز در سالهای 1380-81. رسالهی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز.
یغمایی، جواد. (1383). کودک و مطالعه. تهران: کتابدار.
Baker, Scott., Simmons, Deborah C., Kameenui, Edward J., (2001). "Vocabulary Acquisition: Synthesis of the Research". Available at:
http://idea.uoregon.edu/ ~ncite/documents/techrep/tech13.html
White, T. G., Graves, M. F., & Slater, W. H. (1990). "Growth of reading vocabulary in diverse elementary schools: Decoding and word meaning". Journal of Educational Psychology , 82 (2), 281-290.