آر. سایپ، لورنس. (۱۳۸۸). «کتابهای تصویری چگونه کار میکنند». ترجمهی سحر ترهنده، نشریهی حرفه: هنرمند، س۶، ش۳۰، صص۱۲۸-۱۳۵.
اکو، امبرتو. (۱۳۸۹). نشانهشناسی. ترجمهی پیروز ایزدی، تهران: ثالث.
بلاکهام، ه.ج. (۱۳۹۱). شش متفکر اگزیستانسیالیست. ترجمهی محسن حکیمی، تهران: مرکز.
چمبرز، ایدن. (۱۳۸۷). «خوانندهی درون کتاب»، در: دیگرخوانیهای ناگزیر؛ رویکردهای نقد و نظریهی ادبیات کودک. بهکوشش مرتضی خسرونژاد، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صص۱۱۳-۱۵۲.
حسینیزدی، مریم (۱۳۹۴). «نشانهشناسی». دستیافتنی در:
سجودی، فرزان. (۱۳۸۷). نشانهشناسی کاربردی. تهران: علم.
شاهنده، نوشین. (۱۳۸۶). «از کلام تا تصویر». ماهنامهی رادیو، ش۳۶، ۴۲-۴۸.
فوکو، میشل. (۱۳۹۲). «مؤلف چیست؟»، در: سرگشتگی نشانهها؛ نمونههایی از نقد پسامدرن. ترجمهی افشین جهاندیده، تهران: مرکز، صص۱۹۰-۲۱۴.
فیلیپ درانتی، ژان. (۱۳۹۳). «زیباییشناسی اگزیستانسیالیستی». دانشنامهی فلسفه استنفورد، ترجمهی هدی نداییفر، تهران: ققنوس.
لش، اسکات. (۱۳۹۱). جامعهشناسی پستمدرنیسم. ترجمهی حسن چاوشیان، تهران: نشر مرکز.
مجاوری آگاه، مسعود. (۱۳۹۳). «تصویرگری تألیفی و تصویرگری کتابهای مصور». فصلنامهی نقد کتاب کودک و نوجوان، س۱، ش۱، صص۱۷۹-۱۸۸.
ـــــــــــــــــ . (۱۳۹۵). «کتابهای تصویری تألیفی پسامدرن؛ صحنهی بروز نشانههای لذت، تجربه و هویتیابی». نارنج، س۱، ش۱، صص۱۰۹-۱۲۱.
Eco, Umberto. (2005). “Function and Sign: the Semiotics of Architecture, in NeilLeach(ed)”. Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory, Taylor & Francise.
Browne, Anthony. (1997). “Willy the dreamer”. CandleWickPress: Cambridge, Massachusetts.
Goldsmith, Francisca. (2005). Graphic Novels Now: Building, managing and marketing a Dynamic Collection. United States, Ala Edition.
Goldstone, Bette. (2008). “The Paradox of Space in Postmodern Picturebooks”. Postmodern Picturebooks, Play, Parody, and Self-Referentiality. Routledge, Taylor & Francis. pp117-129.
Lewis,
David. (2001). Reading Contemporary Picturebooks: Picturing Text, Routledge, Taylor & Francis Falmer, -
Education
Nikola-Lisa, W. (1994). “Play, Panache, Pastiche: Postmodern Impulses in Contemporary Picturebooks”. Children’s Literature Association Quarterly. pp35–40.
Nodelman, Perry. (1998). Words about Pictures. University of Georgia Press. America.
R. Sipe, Lawrence. (1998). “How Picture Books Works: A Semiotically Framed Theory of Text-Picture Relationships”. Children`s Literature in Education. Vol29. No2. pp97-108.
Reid, Louann. (2010-2011). “Imagination and Representation in Graphic Novels”. Japel, V16, pp 1-13.
Tan, Shaun. (2001). The Red Tree. Lothian Children Books.
-------------. (2011). “The accidental graphic novelist”. Bookbird. V49, No4, Baltimore, USA, pp 1-9.
Wiesner, David. (2001). The Three Pigs. New York:Clarion Books.