اصغری، فیروزه و نعمتی، محمدعلی. (1395). «چالش کیفیت رساله دکتری در ایران بر اساس مفهوم زنجیره دانش». تحقیقات فرهنگی ایران، سال 9، شمارهی 2، صص159-191.
ایمانپور، محمدتقی و ناظری، محمدرضا. (1395). «آسیبشناسی عنوانگزینی در پژوهشهای دانشگاهی: مطالعه موردی پایاننامههای رشته تاریخ». تاریخنگری و تاریخنگاری دانشگاه الزهرا (س)، سال 26، شمارهی 17، صص5-32.
«بیانیهی نشست هماندیشی دانشجویان و استادان ادبیات کودک کشور». (1395). پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، سال 19، شمارهی69، صص 68-71.
پریرخ، مهری و فتاحی، رحمتالله. (1384). راهنمای نگارش: مرور نوشتهها و پیشینهی پژوهش در حوزههای علوم انسانی و اجتماعی. تهران: کتابدار.
حسنلی، کاووس. (1395). «کلاسهای ادبیات در غیاب ذوق ادبی: غلام آن کلماتم که آتش انگیزد». پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، سال 19، شمارهی 69، صص 44-57.
حسینی، حسن. (1391). «امانت».نوشداروی طرح ژنریک. تهران: سوره مهر.
خزایی، داود. «آفتهای دانشگاهیشدن ادبیات کودک». متن منتشر نشده.
خسرونژاد، مرتضی. (1395). «دانشگاهی شدن ادبیات کودک: مبناهای نظری، هدفها و آسیبها». پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان،سال 19، شمارهی69، صص 5-25.
راد، دیوید. (زیر چاپ). «تاریخها، سیاست و ادبیات کودک». مطالعات ادبیات کودک: راهنمایی برای روش پژوهش. ویراستاران: ام. اُ. گرنبای و کیمبرلی رینولدز، ترجمهی محبوبه فرهنگی، تهران: مدرسه.
رینولدز، کیمبرلی. (زیر چاپ). «پیشگفتار». مطالعات ادبیات کودک: راهنمایی برای روش پژوهش. ویراستاران: ام. اُ. گرنبای و کیمبرلی رینولدز، ترجمهی محبوبه فرهنگی، تهران: مدرسه.
شرفی، علی و همکاران (1395). «آسیبشناسی پژوهشهای دانشجویی حوزه علوم انسانی». نقد کتاب اطلاعرسانی و ارتباطات، شمارهی 9، صص 279-304.
صابری، طیبه. (1394). «آسیبشناسی درس مرجعشناسی و روش تحقیق در ادبیات». پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورهی 19، شمارهی 36، صص 28-47.
صدیقی، مصطفی. (1395). «طرحی برای سامان دادن به پایاننامههای ادبیات کودک، پایاننامههای ادبیات کودک: درونمتن و برونمتن». پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، سال 19،شمارهی69، صص 59-67.
غلامینژاد، محمدعلی؛ قبول، احسان. (1386). «آسیبشناسی پایاننامههای زبان و ادبیات فارسی». پژوهشهای ادب عرفانی (گوهر گویا)،دورهی1، شمارهی1،صص181-192.
منصوربخت، قباد. (1387). «مسئله تحقیق، مسئله اصلی؛ تحقیق تأملی روششناختی در مفاهیم بنیادین تحقیق». پژوهشـنامه علوم انسـانی،سال 15، شمارهی58، صص194-160.
مکتبیفرد، لیلا. (1395). «مطالعات آکادمیک ادبیات کودک: پل یا گسست؟». پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، سال 19، شمارهی 69، صص 26-33.
منصوریان، یزدان. (1389). مبانی نگارش علمی. ویراستار حمید محسنی، تهران: کتابدار.
یاسینی، علی و همکاران. (1396). «آسیبشناسی پژوهشهای دانشگاهی حوزههای ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی با روش آمیخته تشریحی». مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، سال 20، شمارهی 2، صص 231-250.
Chambers, E. A. (2004). “An Introduction to Meta-Analysis with Articles.” The Journal of Educational Research, 98 )1(, pp. 35-44.
Herbert, F. (1965). Dune. NewYork:Ace Books.
Kothari, C. R.(2008). Research Methodology: Methods and Techniques. New Delhi: New Age International.
Kutzer, M. D. (1981). Children's Literature in the College Classroom. College English, 43 (7), 716-723.
Mayring, Ph. (2000). “Qualitative Content Analysis.” Forum: Qualitative Social Research.1(2)
Reynolds K. (2011). “Introduction”. Children’s Literature Studies, A Reasearch Handbook; Eds: Grenby M. O. and Reynolds K. First Publish, Palgrave Macmillan.
Strauss, A., & Corbin, J. M. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications, Inc.