پاتر، بیتریکس. (۱۳۸۳). داستان خرگوش کوچولو. ترجمهی طاهره آدینهپور، تهران: علمی و فرهنگی.
خسرونژاد، مرتضی. (۱۳۸۴). «مفهوم کودکی و هدفهای ادبیات کودک». مجلهی علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، ش۴۵، صص۱۵۴-۱۶۸.
ــــــــــــــــــ. (۱۳۸۷). منم موش گرسنه، میخورمت درسته. مشهد: آستان قدس رضوی؛ شرکت بهنشر.
ــــــــــــــــــ. (۱۳۸۸). معصومیت و تجربه؛ درآمدی بر فلسفهی ادبیات کودک، تهران: مرکز.
شعارینژاد، علیاکبر. (۱۳۷۸). ادبیات کودکان. تهران: اطلاعات.
شکوهی، غلامحسین. (۱۳۸۷). تعلیموتربیت و مراحل آن. مشهد: آستان قدس رضوی؛ شرکت بهنشر.
قزلایاغ، ثریا. (۱۳۸۶). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن. تهران: سمت.
کم، فیلیپ. (۱۳۹۱). هماندیشی؛ روش پرورش مهارتهای تفکر. ترجمهی مریم خسرونژاد، تهران: قطره.
گال، مردیت و همکاران. (۱۳۸۹). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. ترجمهی احمدرضا نصر و همکاران، ج۲، تهران: سمت.
نورتون، دنا. (۱۳۸۲). شناخت ادبیات کودک: گونهها و کاربردها از روزن چشم کودک. ترجمهی منصوره راعی و همکاران، ج۱، تهران: قلم.
نیکولایوا، ماریا. (۱۳۸۷). «بزرگ شدن؛ دوراهی ادبیات کودک». در دیگرخوانیهای ناگزیر؛ رویکردهای نقد و نظریهی ادبیات کودک، بهکوشش مرتضی خسرونژاد، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صص۴۹۸-۵۴۷.
Hunt, P. (2006). “Introduction”, In Children’s Literature: Critical Concepts in Literary and Cultural Studies. Peter Huntو Vol. I, London: Routledge. P. 1-7.
Matthews, Garret B. (1994). The Philosophy of Childhood. Cambridge. MA: Harward University Press.
Nikolajeva, Maria & Carole Scott. (2006). How Picturebooks Work. New York and London: Routledge.
Nikolajeva, M. (2010). Power, Voice and Subjectivity for Young Readers. London: Routledge.
Potter, B. (1902). The Tale of Peter Rabbit. Retrieved 10 Aguest 2014 from http://www.peterrabbit.com/en/.
Zipes, J. (2006). The Oxford Encyclopedia of Children’s Literature. Vol. I, oxford university press.