برادر، رؤیا و شیدا نجفینیا. (۱۳۸۷). «ارزشیابی تارنما (وبسایت)های مجلههای الکترونیکی پیوستهی کودک و نوجوان در ایران». علوم و فنآوری اطلاعات، د۲۳، ش۴، صص۱-۳۴.
پریرخ، مهری و همکاران. (۱۳۹۰). «کارکردی نو برای وبسایتهای کودکان؛ بسترسازی برای پرورش ویژگیهای تفکر عملیات عینی (طبقهبندی، ردیفبندی، نگهداری ذهنی و بازگشتپذیری) از دیدگاه نظریهی پیاژه». پژوهشنامهی کتابداری و اطلاعرسانی، د۱، ش۱، صص۱۵۳-۱۷۴.
پشوتنیزاده، میترا و علی منصوری. (۱۳۸۷). «ارزیابی تارنما (وبسایت) توسط کودکان و نوجوانان و کتابداران کودک و نوجوان». علوم و فناوری اطلاعات، د۲۴، ش۱، صص۳۷-۵۰.
ـــــــــــــــ . (۱۳۸۸). «تعیین ویژگیهای محتوایی مهم برای وبسایتهای مخصوص نوجوانان ۱۲تا۱۴سالهی ایرانی». کتابداری و اطلاع رسانی، د۱۲، ش۱، صص۱۵۹-۱۸۲.
ـــــــــــــــ . (۱۳۸۹). «ویژگیهای ساختاری مهم برای تارنماهای مخصوص نوجوانان ۱۲تا۱۴سالهی ایرانی». تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، د۱۶، ش۴. صص۸۳-۱۰۴.
حسنزاده، فریبا. (۱۳۸۷). «بررسی وضعیت وبسایتهای کودکان و نوجوانان». کتاب ماه کلیات اطلاعات، ارتباطات و دانششناسی، ش۱۲۵، صص۳۰-۳۹.
سلیمی، زینب. (۱۳۸۹). بررسی وضعیت محتوای وبسایتهای کودک و نوجوان در ایران. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی همدان.
قزلایاغ، ثریا. (۱۳۸۳). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن (مواد و خدمات کتابخانه برای کودکان و نوجوانان). تهران: سمت.
مهاجر، گلبو. (۱۳۸۵). معماری اطلاعات از چشمانداز کودکان و نوجوانان؛ بررسی سایتهای فارسی کودکان و نوجوانان در وب. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز.
Bilal, D. (1999). “Web Search Engines for Children; A Comparative Study and Performance Evaluation of Yahooligans!, Ask Jeeves for Kids and Super Snooper Proc”, In Proceedings of ASIS Annual 1999, Information Today. PP. 70-83.
Hughes-Hassell, Sandra & Erika Thickman Miller. (2003). “Public library Websites for Young Adults; Meeting the Needs of Today's Teens Online.” Library & Information Science Research 25: PP. 143-156. Available at: http://www.sciencedirect.com. Accessed on December 26, 2012.
Large, A. & J. Beheshti. (2005). “Interface Design, Web Portals and Children”. Library Trends, Vol. 54, No2, pp.318-342.
Large, A & et al. (2002). “Design Criteria for Children s Web Portals; The Users Speak Out”. Journal of the American Society for Information Science, Vol. 53, No. 2, PP. 79-94.
ــــــــــــــــــــــــــــــ. (2004(.“Esigning Web Portals in Intergenerational Teams; Two Prototype Portals for Elementary Sschool Students”. Journal of the American Society for Information Science, Vol. 55, No13, PP. 1140-1154.
ـــــــــــــــــــــــــــــــ . (2006). Web Portal Design Guidelines as Identified by Children Through the Processes of Design and Evaluation. Available at http://eprints.rclis.org/archive/00008034. Accessed on September 28, 2012.
Lu, Mei-Yu. )2003(. “Evaluating and Selecting Online Magazines for Children”. ERIC Digest. Available at: http//www. indiana. edu/ Accessed on September 28, 2012.
Misirli, Zeynel Abedin & Hatice Ferhan Odabasi.)2009 .(“Web Sites for Children Procedia Social and Behavioral Sciences”. Available at: www. sciencedirect. com/ ,Accessed on September 28, 2012.
Nooraddin, Fauzan & et al.)2012 .(“Kid Website Assessment Using Knowledge Discovery”. International Journal of Business and Social Science.Vol. 3, No 3, PP. 257-260.