استیونز، جان. (۱۳۸۷). «جنسیت و نوع ادبی»، در دیگرخوانیهای ناگزیر؛ رویکردهای نقد و نظریهی ادبیات کودک. بهکوشش مرتضی خسرونژاد، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
خسرونژاد، مرتضی. (۱۳۸۲). معصومیت و تجربه؛ درآمدی بر فلسفهی ادبیات کودک. تهران: مرکز.
ـــــــــــــــــ . (۱۳۹۰). چگونه توانایی اندیشیدن فلسفی کودکان را پرورش دهیم؛ ضمیمهی کتاب داستانهای فکری. مشهد: بهنشر.
روستا، سعیده. (۱۳۹۳). مکر و حیله در افسانههای صبحی. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز.
مرادپور، ندا. (۱۳۹۱). شگردهای تمرکززدایی در قصههای ایرانی. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز.
مهتدی (صبحی)، فضلالله. (۱۳۸۷). قصههای صبحی. ج۱، تهران: معین.
میرقادری، بشریسادات. (۱۳۹۳). شگردهای تمرکززدایی در کتابهای داستانیتصویری منتخب (گروههای سنی الف و ب)؛ بررسی تطبیقی عربی و فارسی، رسالهی دکتری دانشگاه اصفهان.
Battro, A.M. (1973). Piaget: Dictionary of Terms. New York: Pergamon press.
Bressler, Ch. E. (2007). Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice. 4th Edition. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Brown, W.N. (1922). “The Silence Wager Stories: Their Origin and Their Diffusion”. The American Journal of Philology, Vol. 43, N. 4, PP. 289-317.
Damasio, A. R. (1994). Descartes’ Error: Emotion, Reason, and the Human Brain. New York: Putnam.
de Sousa, R. (1987).The Rationality of the Emotions. Cambridge: MIT Press.
Flanagan, V. (2008). In to the Closet: Cross-dressing and Gendered Body in Children’s Literature and Film. New York: Rutledge.
Gray, J & El-Shamy, H. (Eds). (2005). Archetype and Motifs in Folktales and Literature: A Handbook. New York: M.E. Sharpe, Inc.
Hamilton, M.B. (1987). “The Elements of the Concept of Ideology”. Political Studies, Vol. 35, N.1, PP. 18-35.
Hermans, H. J. M & Hermans-Konopka, A. (2001). “The dialogical self: Toward a theory of personal and cultural positioning”, Culture and Psychology, Vol. 7, N. 3, PP. 243– 281.
--------------------. (2010). Dialogical Self Theory: Positioning and Counter-positioning in a globalizing society. Cambridge: Cambridge University Press.
--------------------. (2012). Handbook on Dialogical Self Theory. Cambridge: Cambridge University Press.
Jarrar, O. (2009). “Language, Ideology, and Fairy Tales: George MacDonald’s Fairy Tales as a Social Critique of Victorian Norms of Sexuality and Sex Roles”. North Wind, Vol. 28, PP. 33-49.
Keen, S. (2007). Empathy and the Novel. Oxford: Oxford University Press.
Khazaie, D & Khosronejad, M. (2007). “A Genetic, Epistemological Reading of the Lambs’ Tales from Shakespear and Persian Folktales”. The Charles Lamb Bulletin, the Journal of the Charles Lamb Society. 137, PP. 15-23.
Pessoa, L. (2009). “Cognition and Emotion”. Scholarpedia, 4(1), PP. 45-67.
LeDoux, J. (1996). The Emotional Brain: The Mysterious Underpinnings of Emotional Life. New York and London: Simon and Schuster.
Maykut, P. S & Morehouse, R. E. (1994). Beginning Qualitative Research: A Philosophic and Practical Guide. London, Washington D.C: Falmer Press.
McCallum, R & Stephens, J. (2011). “Ideology and Children’s Books”, In Handbook of Research on Children’s and Young Adult Literature, edited by Shelby Wolf, Karen Coats, Patricia Enciso, and Christine Jenkins. New York: Routledge, PP. 359-371.
Perucha, B. N. (2011). “Critical Discourse Analysis and Cognitive Linguistics as Tools for Ideological Research: A Diachronic Analysis of Feminism”, In Critical Discourse Studies in Context and Cognition. Christopher Hart (Ed). U.S.A: John Benjamins Publishing Company.
Slee, Ph. & Shute, R. (2003). Child Development: Thinking about Theories. U.S.A: Oxford University Press Inc.
Thompson, S. (1977). The Folktale. California: University of California Press, Ltd.
Van Dijk,
T. A. (1998).
Ideology: A Multidisciplinary Approach. London: SAGE Publications, Inc.
Zipes, J. (1979). Breaking the Magic Spell: Radical Theories of Folk and Fairy tales. Austin: University of Texas Press.