آقاگلزاده، فردوس و اکرم رضویزاده. (۱۳۹۱). «ویژگیهای واژگانی ادبیات داستانی کودکان (گروههای سنی الف، ب ، ج) در زبان فارسی از دیدگاه زبانشناسی». مجموعهمقالات اولین همایش میانرشتهای آموزش و یادگیری زبان، دانشگاه فردوسی مشهد، صص۳۰۱-۳۱۲.
افراشی، آزیتا. (۱۳۷۸). «نگاهی به مسئلهی باهمآیی واژگان». متنپژوهی ادبی، ش۷و۸، صص۷۳-۸۲.
ـــــــــــ . (۱۳۷۸). «نگاهی به مسئلهی هممعنایی مطلق در سطح واژگان». نامهی فرهنگ، ش۳۴، ۱۶۶-۱۷۱.
ایجادی، نوری. (۱۳۹۱). دریاچهی آبیرنگ. تهران: مدرسه.
پالمر، فرانک. (۱۳۹۱). نگاهی تازه به معنیشناسی. ترجمهی کورش صفوی، تهران: کتاب ماد.
پناهی، ثریا. (۱۳۸۱). «فرآیند باهمآیی و ترکیبات باهمآیند در زبان فارسی». نامهی فرهنگستان، ش۳، صص۱۹۹-۲۱۱.
پویا، سرور. (۱۳۹۳). راز آبگیر. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
حقپرست، نورا. (۱۳۹۳). نماز فرشته. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
رحماندوست، مصطفی. (۱۳۹۱). مرغ افتاد و مرد؛ خروس غصه خورد. تهران: مدرسه.
سیدآبادی، علی اصغر. (۱۳۸۰) «ادبیات کودکان متوسط؛ تأملی در مبحث مخاطبشناسی ادبیات کودک و نوجوان». پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، ش۲۵، صص۱۱-۲۰.
سیفی، بهاره. (۱۳۸۷). «بررسی دامنهی واژگانی کتابهای کودک از سال ۱۳۰۰ تا کنون (گروه سنی الف و ب)». کتاب ماه کودک و نوجوان، ش۱۲۸و۱۲۹، صص۳۱-۴۳.
صفوی، کورش. (۱۳۸۰). «نگاهی تازه به مسئلهی چندمعنایی واژگانی». نامهی فرهنگستان، ش۱۸، صص۵۰-۶۷.
ــــــــــــــ . (۱۳۸۲). «پژوهشی دربارهی باهمآیی واژگانی در زبان فارسی». متنپژوهی ادبی، ش۱۸، صص۲۷۶-۲۸۸.
ــــــــــــــ . (۱۳۸۳). درآمدی بر معنیشناسی. تهران. پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی.
طاقدیس، سوسن. (۱۳۹۰). فیل برقی. تهران: مدرسه.
طیبی، اکرم. (۱۳۸۲). «شناسنامهای برای واژهها». نوآوریهای آموزشی، ش۴، صص۶۵-۷۲.
کشاورزی آزاد، مرجان. (۱۳۹۰). همسایهها. تهران: انتشارات مدرسه.
گندمکار، راحله. (۱۳۹۰). «رویکردی شناختی به مسئلهی هممعنایی بافتی در سطح افعال فارسی». پژوهشهای زبانی، ش۲، صص۱۱۵-۱۲۵.
علیپور، پروین. (۱۳۹۱). کوچولوی مهربان. تهران: مدرسه.
ماهوتی، مهری. (۱۳۹۰). آرزوی قشنگ. تهران: مدرسه.
ــــــــــــ . (۱۳۹۱). نهنگ یونس. تهران: مدرسه.
محمدی، محمد. (۱۳۷۸). «چهار محور سازندهی متن ادبی کودکان». پژوهشنامهی کودکان و نوجوانان، ش۱۶، صص۱۲-۱۷.
مهاجرانی، سیدمحمد. (۱۳۹۲). هر چی که دارم از توست. تهران: مدرسه.
Crystal, D. (1980). A Dictionary of Linguistics and Phonetics (3rdEdition). Blackwell Publishers, UK.
Duan, M. & X. Qin. (2012). “Collocation in English Teaching and Learning”. Theory and Practice in Language Studies, 2(9), pp1890-1894.
Dunbar, G. (2001). “Toward a cognitive analysis of polysemy, ambiguity and vagueness”. Cognitive Linguistics, 12, pp1-14.
Edmonds P. & Hirst g. (2002). “Near-synonymy and lexical choice”, Computational Linguistic 28 (2), pp105-144.
Gao.Ch & Zheng, Q. (2014). “A Linguistic Study of Antonymy in English Texts”. Journal of Language Teaching and Research, 5, pp234-238.
Glynn, D. (2010). “Synonymy, Lexical Fields, and Grammatical Constructions; A study in usage-based Cognitive Semantics” in: Cognitive Foundations of Linguistic Usage-Patterns, H.J Schmid and S Hand1 (eds). Berline: Mouton de Gruyter. pp89-118.
Halliday, M.A.K. & Hassan, R. (1976). Cohesion in English. London: Longman.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ . (1985). Language, Context and Text; Aspects of Language in a Social-Semiotic Perspective. Deakin University Press.
Lyons, J. (1997). Semantics. Vols I & II. New York: Cambridge University.
Saeed, J. I. (1997). Semantics. Oxford: Blackwell Publishing UK.