آقاحسینی، حسین و اشرف خسروی. (۱۳۸۹). «نماد و جایگاه آن در بلاغت فارسی». بوستان ادب، دورهی ۲، ش۲، صص۱-۳۰.
ابراهیمی، جعفر. (۱۳۷۱). بوی گنجشک. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ــــــــــــــ . (۱۳۷۲). لبخند شبنمها. تهران: مدرسه.
ــــــــــــــ . (۱۳۷۴الف). بوی نان تازه. تهران: حوزه هنری.
ــــــــــــــ . (۱۳۷۴ب). مثل یاس. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ــــــــــــــ . (۱۳۷۶). خورشیدی اینجا، خورشیدی آنجا. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ــــــــــــــ. (۱۳۷۸). آواز پوپک. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
استادزاده، زهرا. (۱۳۹۱). «بررسی محتوایی اشعار کودکانه پروین دولتآبادی؛ بر قایق ابرها و گل بادام». مطالعات ادبیات کودک، س۳، ش۲، صص۱-۲۴.
پورنامداریان، تقی. (۱۳۷۵). رمز و داستانهای رمزی در ادب فارسی. تهران: علمی و فرهنگی.
پولادی، کمال. (۱۳۸۴). بنیادهای ادبیات کودک. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
خسرونژاد، مرتضی. (۱۳۸۲). معصومیت و تجربه؛ درآمدی بر فلسفهی ادبیات کودک. تهران: مرکز.
ــــــــــــــــ . (۱۳۸۷). دیگرخوانیهای ناگریز؛ رویکردهای نقد و نظریهی ادبیات کودک. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
دولتآبادی، پروین. (۱۳۷۵). گل بادام. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
دونالدسون، مارگات. (۱۳۷۸). ذهن کودک. ترجمهی حسن نائلی، مشهد: آستان قدس رضوی.
رحماندوست، مصطفی. (۱۳۸۴). پرنده گفت بهبه. تهران: محراب قلم؛ کتابهای مهتاب.
ــــــــــــــــــــ . (۱۳۸۹). دوستی شیرین است. تهران: مدرسه.
ستّاری، جلال. (۱۳۸۷). اسطوره و رمز. تهران: سروش.
سعدی، مصلحالدین. (۱۳۶۸). کلیّات سعدی. تصحیح محمدعلی فروغی، تهران: علمی و فرهنگی.
سلاجقه، پروین. (۱۳۸۷). از این باغ شرقی؛ نظریههای نقد شعر کودک و نوجوان. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
شعباننژاد، افسانه. (۱۳۷۷). چتری از گلبرگها. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
شعبانی، اسدالله. (۱۳۷۵). پولک ماه. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
صرفی، محمدرضا و فاطمه هدایتی. (۱۳۹۲). «نماد و نقشمایههای نمادین در داستانهای کودک و نوجوان دفاع مقدس». ادبیات پایداری،س۴،ش۸،صص۷۳-۸۹.
فتوحی، محمود. (۱۳۸۹). بلاغت تصویر. تهران: سخن.
فلاول، جان. اچ. (۱۳۷۷). رشد شناختی. ترجمهی فرهاد ماهر، تهران: رشد.
قبادی، حسینعلی. (۱۳۸۶). آیین آیینه؛ سیر تحول نمادپردازی در فرهنگ ایرانی و ادبیات فارسی. تهران: دفتر نشر آثار علمی دانشگاه تربیت مدرس.
کداسن، هایدی. جی و چارلز یی شفر. (۱۳۸۹). برگزیدهای از روشهای بازیدرمانی. ترجمهی سوسن صابر و پریوش وکیلی، تهران: آگه و ارجمند.
گلستانه، روفیا. (۱۳۹۳). بررسی نماد در ساختار شعر کودک و نوجوان. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه زابل.
لندرث، لی. گاری. (۱۳۶۹). بازیدرمانی. ترجمهی خدیجه ماهر، تهران: اطلاعات.
محرمی، رامین. (۱۳۹۲). «بررسی تطبیقی شعر کودک در هوپهوپنامهی علیاکبر صابر و دیوان نسیم شمال». مطالعات ادبیات کودک، س۵، ش۲، صص۱۵۳-۱۷۲.
نصرتی، معصومه. (۱۳۸۸). بررسی نمادها در شعر کودک و نوجوان دفاع مقدس. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا.
وندر زندن، جیمز دبیلیو. (۱۳۸۳). روانشناسی رشد. ترجمهی حمزه گنجی، تهران: بعثت.