آشوری، داریوش. (1380). تعریفها و مفهوم فرهنگ. تهران: آگاه.
بخشیپور، طاهره. (1389). تحلیل محتوای کتابهای فارسی دورهی ابتدایی از نظر میزان ارتباط با مفاهیم آموزش شهروندی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
حقپناه، رضا. (1377). «جایگاه قانون و قانونگرایی در قرآن». اندیشه حوزه، سال 4، شماره 14، صص 253-278.
دبیرخانهی شورای عالی آموزش و پرورش. (1377). مجموعه مصوّبات شورای عالی آموزش. تهران: وزارت آموزش و پرورش.
دبیرخانهی شورای عالی آموزش و پرورش (1389الف).سند تحوّل راهبردی نظام تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران در افق چشمانداز.تهران: وزارت آموزش و پرورش.
دبیرخانهی شورای عالی آموزش و پرورش. (1389ب). طرح تدوین سند ملی آموزش و پرورش، گزارش نهایی تلفیق یافتههای مطالعات نظری (بخش دوم: فلسفهی تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی). تهران: وزارت آموزش و پرورش.
دهخدا، علیاکبر. (1362). لغتنامه، جلد 29، تهران: مؤسسه لغتنامه دهخدا.
دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری. (1393). فارسی (خوانداری) دوم دبستان. تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی.
دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری. (1393). فارسی (خوانداری) سوم دبستان. تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی.
دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری. (1393).فارسی (خوانداری) چهارم دبستان. تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی.
دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری. (1393). فارسی (خوانداری) پنجم دبستان. تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی.
دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری. (1393). فارسی (خوانداری) ششم دبستان. تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی.
رضوانیپور، مهدی. (1390). «قانون و فرهنگ قانونمدار». ماهنامه تجلی، شماره65، صص 2 -3.
سند چشمانداز توسعه 20 ساله جمهوری اسلامی ایران. (1382). ایران 1404، مصوب 1382.
شریفی، سعید. (1388). «تدوین مؤلفههای فرهنگ شهروندی در حیطهی ارزشها و هنجارها برای دانشآموزان دورهی راهنمایی تحصیلی». فصلنامه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال 2، شماره 5، صص 57-74.
شعارینژاد، علیاکبر. (1374). نقش فعالیتهای فوق برنامه در تربیت نوجوانان. تهران: اطلاعات.
صالحی امیری، سیدرضا. (1386). مفاهیم و نظریه های فرهنگی. تهران: ققنوس.
فالکس، کیث. (۱۳۸۱). شهروندی. ترجمهی محمدتقی دلفروز، تهران: کویر.
فتحی و اجارگاه، کوروش و واحدچوکده، سکینه. (1388). آموزش شهروندی در مدارس. تهران: آبیژ.
فرمهینی فراهانی، محسن. (1389). تربیت شهروندی. تهران: آبیژ.
کارگروه تدوین شاخصهای فرهنگی. (1389). شاخصهای راهبردی، ابعاد و مؤلفههای فرهنگی (ویرایش سوم). تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
کوشا، محمد مهدی. (۱۳۸۷). دانستنیهای سیاست شهروندی. تهران: دفتر برنامهریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم.
گیدنز، آنتونی. (1378). اندیشههای بنیادی در جامعهشناسی. ترجمهی منوچهر صبوری، تهران: نی.
لطفآبادی، حسین. (1385). «آموزش شهروندی ملی و جهانی همراه با تحکیم هویت و نظام ارزشی دانشآموزان». فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال 5، شماره ،17 صص 11-44.
هاشمیانفر، سیدعلی. (1391). «بررسی فرهنگ شهروندی ساکنان بافت حاشیهای شهر اصفهان». فصلنامه مطالعات جامعهشناختی شهری، سال 2، شماره 3. صص 209-230.