خسرونژاد، مرتضی. (1387). «درآمد دوم: نقد و نظریهی ادبیات کودک در ایران موقعیت، ویژگیها، ضرورتها». دیگرخوانیهای ناگزیر: رویکردهای نقد و نظریهی ادبیات کودک. مرتضی خسرونژاد، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صص 41-67.
محسنزاده. (1384). «فرایند زیست روشهای پژوهش در پایاننامههای کتابداری و اطلاعرسانی (1347-1378)». اطلاعشناسی، شمارهی7 و 8 (بهار و تابستان)، صص 33-54.
هانت، پیتر. (1386). درک ادبیات کودکان (سیری در ادبیات کودکان جهان). ترجمهی محمود نورمحمدی، قزوین: سایه گستر.
ــــــــــ (1387). «درآمد اول: ادبیات کودک، نقد و نظریهی نقد». ترجمهی مرتضی خسرونژاد، دیگرخوانیهای ناگزیر: رویکردهای نقد و نظریهی ادبیات کودک. مرتضی خسرونژاد، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صص 23-40.
Christensen, P. and James, A. (Eds). (2000). Research with Children: Perspectives and Practices. London: Falmer Press.
Erwin, Clarissa. (1983). "Approaches to children’s literature: A multi-purpose collection". Reference Services Review. (summer): P.P. 67 – 71.