احمدی، بابک. (1370). ساختار و تأویل متن. تهران: مرکز.
اسکولز، رابرت. (1383). درآمدی بر ساختارگرایی در ادبیات. فرزانهطاهری، تهران: آگاه.
تودروف، تزوتان. (1382). بوطیقای ساختارگرا. ترجمهی محمد نبوی، تهران: آگه.
حقشناس، محمدعلی. (1378). آواشناسی. تهران: آگه.
خسرویشکیب، محمد. (1388). ساختارگرایی و نقد ادبی. تهران: بهآوران.
فرای، نورتروپ. (1372). تخیّل آشفته. ترجمهی سعید ارباب شیرانی، انتشارات دانشگاهی.
فالر و دیگران. (1381). زبانشناسی و نقد ادبی. ترجمهی محمدجعفر پاینده و خوزان، تهران: نی.
سایپر، ادوارد. (1376). زبان و درآمدی بر سخنگفتن. ترجمهی علیمحمد حقشناس، تهران: سروش.
شفیعی کدکنی، محمدرضا. (1376). موسیقی شعر. تهران: آگه.
کروچه، بندتو. (1344). کلیات زیباشناسی. ترجمهی فؤاد روحانی، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
ویگوتسکی، ل. س. (1380). اندیشه و زبان. ترجمهی حبیباله قاسمزاده، تهران: آگاه.
محمدی، محمدهادی. (1378). روششناسی نقد ادبیات کودک. تهران: سروش.
Barthes, Roland ;( 1964). Writing Degree Zero. Translated by Annette lovers and Smith, London: Fontana.
Barthes, Roland. (1977). Image- music- Text. London press.
Laughlin .M.B. (1984). Second – language Acquisition in childhood. Hillsdale. New Jersey: L.E.A. Publishers.
Sapir, E. (1984). Language and Environment. Selected writing of Edward Sapir in Language, Culture and personality .Ed. David G.Mandelbaum. Berkeley and Los Angeles: University of California press.
Peirce.C.S. (1948). Collected papers. Harvard University published .8 vols.
Morri.c. (1946). Sign. Language and Behaviour. New York published.
Lemon.L.T. (1962). Russian Formalist Criticism. Nebraska University published.
Good, T. L. (1979). Teacher Effectiveness in the Elementary School. Journal of teacher Education, 30 (2).