اسمیت، آلستر. جی. (2004). «استنادها و پیوندها به عنوان معیار تأثیرگذاری نشریات آنلاین کتابداری و اطّلاع رسانی». ترجمهی سیمین نیازی، گزیدهی مقالههای ایفلا. گردآورنده: فریبرز خسروی. تهران: سازمان اسناد و کتابخانهی ملّی ایران، 87.
حجوانی، مهدی. (1379). «سیری در ادبیّات کودک و نوجوان ایران پس از انقلاب». پژوهشنامهی ادبیّات کودک و نوجوان، شمارهی 20 و 21، بهار، 22.
حری، عباس. (1362). تحلیل اسنادی و شباهتهای آن با علم حدیث. تهران: نشر دانش. 4 (2)، 11-17.
ــــــــــــ. (1376). «اهمیت و ضرورت بکارگیری منابع خارجی در تحقیقات کشور». فصلنامهیکتاب، شمارهی12 ، 7-12.
حری، عباس و اعظم شاه بداغی. (1385). شیوههای استناد در نگارش علمی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
خدابنده، حمیرا. (1387). سخنرانی در انجمن مهرورزان گیل.3/5/1387. قابل بازیابی در: http://book20.mihanblog.com/post/1608
خسرونژاد، مرتضی. (1389). معصومیت و تجربه. درآمدی بر فلسفهی ادبیات کودک. چاپ سوم، تهران: نشر مرکز.
دیانی، محمدحسین. (1379). مباحث بنیانی در کتابداری و اطّلاعرسانی ایران. تهران: کتابخانهی رایانهای.
رضوی، عبدالحمید. (1388). «دوزبانگی: مسأله یا پدیده؟»؛ چکیدهی مقالههای اولین همایش ملی دو زبانگی و آموزش: چالشها، چشماندازها و راهکارها. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، مرکز پژوهشی تعلیم و تربیت کاربردی تبریز: تبریز،4.
گارفیلد، یوجین. (1996). «چگونه استناد کنیم؟»، ترجمهی عبدالحسین فرجپهلو، مجلّهی روانشناسی و علوم تربیتی، 3، (1و2)، 127.
گال، مردیت، والتر بورگ و جویس گال. (1383). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. ترجمهی احمدرضا نصر و همکاران، جلد دوم، تهران: دانشگاه شهید بهشتی و سمت.
معین، محمد. (1345). لغتنامهی دهخدا. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
میردهقان، مهینناز (1388). «سرقت علمی: پیشگیری با آموزش در رشد ساختار پژوهش»؛ ماهنامهی مهندسی فرهنگی، سال چهارم، شمارهی 33 و 34، تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی، 10.
سایت مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، صفحهی دربارهی مرکز، بازیابی شده در تاریخ10/12/ 1388
http://www.shirazu.ac.ir/index.php?page_id=3066
Khosronejad M. (2004). "Iran", in Hunt P. International Companion Encyclopedia of Children's Literature, Volume 2, Second edition, pp. 1095-1098.