استیونز، جان. (1386). «ایدئولوژی و گفتمان روایی در ادبیات داستانی کودک». در دیگرخوانیهای ناگزیر. به کوشش مرتضی خسرونژاد، صص 71-90.
اکبرپور، احمد. (1384). رویاهای جنوبی. تهران: موسسهی فرهنگی منادی تربیت.
ـــــــــــــ. (1388). غول و دوچرخه. تهران: واحد کودک موسسهی نشر افق.
ـــــــــــــ. (1387). من نوکر بابا نیستم. تهران: نشر افق.
بامداد، رایکا. (1383). «یک پله به عقب؟». کتاب ماه کودک و نوجوان. سال 7، شمارهی 10، صص96-101.
پورخالقی، مهدخت و مریم جلالی. (1389). «فانتزی و شیوههای فانتزیسازی شاهنامه در ادبیات کودک و نوجوان». مجلهی علمی پژوهشی مطالعات ادبیات کودک، سال 1، شمارهی 1، صص 55-73.
حسامپور، سعید. (1389). «بررسی خوانندهی نهفته در داستانهای احمد اکبرپور: بر پایهی نظریهی ایدن چمبرز». مجلهی علمی پژوهشی مطالعات ادبیات کودک،سال1، شمارهی 1، صص101-127.
خسرونژاد، مرتضی. (1382). معصومیت و تجربه: درآمدی بر فلسفهی ادبیات کودک. تهران: مرکز.
ــــــــــــــــ. (1386). «تولید نظریهی ادبیات کودک: در گفتوگوی خسرو آقایاری با دکتر مرتضی خسرونژاد». کتاب ماه کودک و نوجوان، بهمن و اسفند صص 10-14.
ــــــــــــــــ. (1387). دیگرخوانیهای ناگزیر: رویکردهای نقد و نظریهی ادبیات کودک. تهران: کانون پرورشی کودکان و نوجوانان.
مهدیپور عمرانی، روحالله. (1385). «خطی میان مرز و تخیل». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان. شمارهی 24، صص94-104.
نعیمی، زری. (1385). «معلق میان شاعر بالقوه و داستاننویس بالفعل: مروری انتقادی بر آثار اکبرپور». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، شمارهی 24، صص 115-130.
یارمحمدی، لطفاله؛ یمینی، مرتضی و لیلا قنبری. (1389). «مقایسهی تحلیلِ انتقادیِ گفتمان داستانهای کوتاه معاصر بزرگسالان و داستانهای کوتاه معاصر نوجوانان». مجلهی علمی پژوهشی مطالعات ادبیات کودک، سال 1، شمارهی 1، صص143-166.
Beirne, Martin. (2006). Empowerment and Innovation: Managers, Principles, and Reflective Practice. Cheltenham, UK: Edward Elgar.
Chrismas, Simon. (1995). “Michel Foucault.” In Jenny Teichman and Graham White (Eds.). An Introduction to Modern European Philosophy. Great Britain: Macmillan Press LTD.
Sadan, Elisheva. (2004).
Empowerment and Community Planning: Theory and Practice. Available online at:
http://www.mpow.org