آبیار، نرگس. (۱۳۸۵). کلاهخود. به تصویرگری امیر نساجی، تهران: شاهد.
اقبالی، پرویز. (۱۳۹۰). تبیین رابطهی متن و تصویر در تصویرسازی کتابهای کودک در ایران از سال ۱۳۴۰ تا سال ۱۳۸۰. پایاننامهی دکتری دانشگاه شاهد.
اکرمی، جمالالدین. (۱۳۸۶). نخلی برای تو. به تصویرگری جمالالدین اکرمی، تهران: شاهد.
بنیاسدی، محمدعلی. (۱۳۹۱). تصویرگری کتاب کودک. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ترهنده، سحر. (۱۳۸۸). «رابطهی ناگزیر میان متن و تصویر». کتاب ماه کودک و نوجوان، ش۱۴۴، صص۷۱-۷۸.
حسامپور، سعید و همکاران. (۱۳۹۳). «تارنمای برهمکنشانهی متن و تصویر با بررسی تطبیقی کتابهای برتر داستانی تصویری ایرانی و خارجی (بر پایهی نظریهی ماریا نیکولایوا و کارول اسکات)». مطالعات ادبیات کودک، س۵، ش۲، صص۲۵ -۵۴.
حسنبیگی، ابراهیم. (۱۳۷۸). قمقمهی آب. به تصویرگری مهدی نوری، تهران: محراب قلم.
حمیدی شریف، وداد. (۱۳۷۷). «ادبیات کودک و نوجوان در ترازوی نقد». نشریهی گزارش، ش۹۴، صص۶۶-۷۷.
خورشاهیان، هادی. (۱۳۸۶). باران در بهشت. به تصویرگری امیر جعفری و امیر طباطبایی، تهران: شاهد.
شفیعی، شهرام. (۱۳۸۰). خانهای روی شیشه. به تصویرگری الهام کاظمی، مشهد: آستان قدس رضوی.
طاهباز، سیروس. (۱۳۷۳). بچهها و کبوترها. به تصویرگری سیمین شهروان، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان.
علائی، افسانه. (۱۳۸۹). بررسی ارتباط متن و تصویر در تصویرسازی کتابهای کودک. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه هنر.
غفاری، سعید. (۱۳۷۹). گامی در ادبیات کودک و نوجوان. تهران: دبیزش.
قایینی، زهره. (۱۳۹۰). تصویرگری کتابهای کودکان: تاریخ، تعریفها و گونهها. تهران: مؤسسهی فرهنگی هنری پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان.
محمدی، محمدهادی. (۱۳۷۸). روششناسی نقد ادبیات کودک. تهران: سروش.
ناصرالاسلامی، ندا. (۱۳۸۷). رابطهی نوشتار با تصویر در کتابهای داستانی کودکان در دورهی معاصر ایران. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه شاهد.
نودلمن، پری. (۱۳۷۹). «کیفیت تأثیر کتابهای مصور». پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، ترجمهی عباس نادری قطبالدین، ش۲۲، صص۴۵-۵۵.
ــــــــــــ . (۱۳۸۶). «تصاویر، کتب مصور و مخاطب». کتاب ماه کودک و نوجوان، ترجمهی بنفشه عرفانیان، ش۷و۸، پیاپی۱۱۷، صص۸۵-۹۴.
ــــــــــــ . (۱۳۸۷). «سبک به مثابهی معنا». کتاب ماه کودک و نوجوان، ترجمهی بنفشهی عرفانیان، ش۸و۹، پیاپی۱۲۹، صص۷۴-۸۴.
ــــــــــــ و همکاران. (۱۳۸۷). «لذت و گونهی ادبی؛ ژرفاندیشیهایی دربارهی ادبیات داستانی کودک»، در دیگرخوانیهای ناگزیر. بهکوشش مرتضی خسرونژاد، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ـــــــــــــ . (۱۳۸۸). «دلالت تصاویر بر وقایع و تأثیر توالی تصاویر بر معنا». کتاب ماه کودک و نوجوان، ترجمهی بنفشه عرفانیان، ش۱۴۲، صص۹۵-۱۰۴.
ـــــــــــــ . (۱۳۸۹الف). «پیوند واژگان و تصاویر». کتاب ماه کودک و نوجوان، ترجمهی بنفشه عرفانیان، ش۱۱، پیاپی۱۵۵، صص۸۹-۹۵.
ـــــــــــ . (۱۳۸۹ب). «پیوند واژگان و تصاویر». کتاب ماه کودک و نوجوان، ترجمهی بنفشه عرفانیان، ش۱۲، پیاپی۱۵۶، صص۸۸-۹۷.
ـــــــــــ . (۱۳۸۹ج). «ضرباهنگ روایت در تصویر». کتاب ماه کودک و نوجوان، ترجمهی بنفشه عرفانیان، ش۲، پیاپی۱۵۸، صص۸۳-۹۰.
ـــــــــــ . (۱۳۸۹د). «رخسار بیپرده». کتاب ماه کودک و نوجوان، ترجمهی بنفشه عرفانیان، ش۳، پیاپی۱۵۹، صص۱۰۰-۱۰۴.
ـــــــــــــــــ . (۱۳۹۲). «بینندهی نهفته: گمانهزنیهایی دربارهی آنچه کتابهای تصویری کودک از خوانندگان خود میخواهند انجام دهند و آنکه از خوانندگان خود میخواهند باشند». روشنان. ترجمهی سمانه قاسمی و گلبو مهاجر، دفتر پانزدهم، صص۳۲-۴۹.
ـــــــــــــــــــ . (۱۳۹۳). «چگونگی، اما نه چیستی و چرایی». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان. ترجمهی سودابه شکراللهزاده و فاطمه فرنیا، ش۱۰، صص۵۱-۵۸.
Doonan, Jane. (1993). Looking at pictures in picture books. England: Thimble press.
Moebius, William. (1986). “Introduction to picturebook codes word & Image”. A Jornal of verbal / Visual Enquiry. V. 2, Issue z, PP. 141-158.
Neumeyer, Peter F. (1990). “How picturebooks mean: the case of chris Van Allsburgs”. Children’s Literature Association Quaterly 15/no.1, PP. 2-8.
Nodelman, Perry. (2008). The Hidden Adult: Defining Children’s Literature. Johns Hopkins University Press.