اکبری، احمد. (1391). فلسفه برای کودکان: مضامین فلسفی در داستانهای متون کلاسیک ادب فارسی. پایاننامهی دکتری دانشگاه فردوسی.
پناهی، مهین. (1390). «بررسی و مقایسهی شیوهی آموزش تفکر نزد عطار و لیپمن». تفکر و کودک، دورهی 3، شمارهی 1، صص 3-23.
جهانی، جعفر. (1382).دیباچهای بر شیوههای پژوهش در تفکر انتقادی. شیراز: ملک سلیمان.
حسامپور، سعید و مصلح، ملیحه. (1393). «تحلیل کیفی محتوای فلسفی برخی از داستانهای منتخب در ادبیات کودک (برپایهی نظریهی متیوز)»، تفکر و کودک، دورهی2، شمارهی 4، صص 35- 58.
حمیدی، علی. (1392). بررسی چگونگی استفاده از داستانهای شاهنامه در برنامهی درسی فلسفه برای کودکان. پایاننامهی کارشناسیارشد دانشگاه تربیت معلم تهران.
خسرونژاد، مرتضی. (1382). «ویژگیها و مسائل فلسفه ادبیات کودک». علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دورهی2، شمارهی 5، صص123-135.
خندان، علی اصغر. (1384). مغالطات. قم: بوستان کتاب.
زاکانی، عبید. (1371). کلیات. به تصحیح استاد عباس اقبال، تهران: کتابفروشی زوار.
فیشر، رابرت. (1385). آموزش تفکر. ترجمهی فروغ کیانزاده، تهران: رسِش.
لطفی، نسرین. (1392). گزینش داستانهای دفتر سوم مثنوی مولوی برای برنامهی درسی فلسفه برای کودکان و تهیهی راهنمای آموزشی آن. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
مجید حبیبی عراقی، لیلا و دیگران. (1392). «خوانش فلسفی گزیدهی متون داستانی کلاسیک فارسی متناسب با اهداف برنامهی فلسفه برای کودکان». مجلهی تفکر و کودک، دورهی 4، شمارهی 2، صص 75-100.
موریس، کارین. (1391). «آیا کودکان میتوانند فلسفهورزی کنند؟». ترجمهی فاطمه عظمتمدار فرد، کتاب ماه فلسفه، دورهی 6، شمارهی 4، صص 17-29.
موریل، جان. (1392). فلسفهی طنز: بررسی طنز از منظر دانش، هنر و اخلاق. ترجمهی محمود فرجامی و دانیال جعفری، تهران: نی.
ناجی، سعید. (1383). «فلسفه برای کودکان و نوجوانان؛ مروری بر پارادایم جدید آموزش و پرورش با تأکید بر ابداعات لیپمن». حوزه و دانشگاه، دورهی 10، شمارهی 40، صص 93-118.
ناجی، سعید. (1387). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان(گفتوگو با پیشگامان). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
Lipman, M. (1980). Philosophy in the Classroom. U. S. A.: Tample University Press.
ـــــــــــــــــــــــ (1988). Philosophy Goes to School. Tample University Press.
ـــــــــــــــــــــــ. (2003). Thinking in education, second edition. Cambridge: Cambridge University press.
Matthews, G. B.(1995). The philosophy of childhood. Harvard University Press.
Maykut, P. & Morehouse,R. (1955). Beginning Qualitative Research: A philosophic and practical Guide. London: Falmer Press.
Mayring , Ph. (2000). "Qualitative content analysis". Forum Qualitative Sozial Forschung , P1, N5 ,25-36.
Tran, N. (2013). "Thinking Skills Frameworks to Evaluate Philosophical Modules in Higher Education", Arecls,P 2, N10, 177-195.