آریا، عباس و تبریزی، مصطفی. (1382). کتاب درمانی. تهران: فراروان.
اتکینسون، ریتا، و دیگران. (1386). درآمدی بر روانشناسی. ترجمهی حسن مرندی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
اصغری نکاح، محسن. (1382). «گزارش اقدام پژوهشی پیرامون کاربرد قصه به مثابه تکنیک و ابزارمشاوره و روان درمانی کودک». تعلیم و تربیت استثنایی، شمارهی 20 و21، صص14-24.
امین دهقان، نسرین و پریرخ، مهری. (1382). «تحلیل محتوای کتابهای داستانی مناسب کودکان در گروه سنی (ب) با رویکرد کتاب درمانی». فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، شمارهی 24، صص 19-53.
بلوچ زراعتکار، کیمیا. (1383). تاثیر کتاب درمانی بر افسردگی خفیف دانشجویان دختر دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران.
پریرخ، مهری. (1382). «نقش ادبیات کودکان و نوجوانان در رشد آنان». فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، شماره 23، صص 23- 37.
پریرخ، مهری و مجدی، زهرا. (1388). داستانها: ابزاری برای کاهش مشکلات روانشناختی کودکان (اعتماد به نفس، اندوه، پرخاشگری، ترس). تهران: نشر کتابدار.
پیاژه، ژان. (1371). روانشناسی کودک. ترجمهی زینب توفیق. تهران: نشر نی.
تبریزی، مصطفی. (1372). کتاب درمانی. تهران: فراروان.
ــــــــــــــــ. (1374). «کتاب درمانی». در مجموعه مقالات اولین سمینار راهنمایی و مشاوره، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، صص90-87. قابل دسترس در
حجازی، بنفشه. (1380). ادبیات کودکان و نوجوانان: ویژگیها و جنبهها. تهران: روشنگران.
خدیوی زند، محمد مهدی. (1374). پرخاشگری و ناکامی نظریهها و مفاهیم: سنجش و تشخیص روان درمانی. تهران: تربیت.
دیانی، محمدحسین. (1385). گلوگاههای پژوهش در علوم اجتماعی. مشهد: کتابخانههای رایانهای.
رازپوش، شهلا. (1357). بررسی مفاهیم اجتماعی در کتابهای مناسب کودکان در ایران (آثار نویسندگان ایرانی). پایاننامهی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه تهران.
ستاری، منصوره. (1377). بررسی مفاهیم اجتماعی در داستانهای واقعی مناسب نوجوانان نوشته شده توسط نویسندگان ایرانی در سالهای 1358-1367. پایاننامهی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تهران.
شریعتی رودسری، مصطفی. (1380). شناخت و درمان اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان. تهران: عابد.
عسگرنیا، رودابه. (1380). تأثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی، رفتاری در کاهش پرخاشگری کودکان 6-7 سال. پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد.
عظیمی، سیروس. (1373). روانشناسی کودک. تهران: دهخدا.
گلزاری، محمود. (1366). «کتاب درمانی».قلمرو ادبیات کودکان، شمارهی1، صص 69-80.
گلسر، ویلیامر و گلسر، کارلین. (1388). زبان نظریه انتخاب؛ با من اینگونه سخن بگویید. ترجمهی علی صاحبی، تهران: رشد فرهنگ.
هترینگتون، ایلین- میویس و پارک، راس. (1371). روانشناسی کودک از دیدگاه معاصر. ترجمهی جواد طهوریان، مشهد: آستان قدس رضوی.
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Bibliotherapy (2002). In
Wikipedia, the free encyclopedia. Retrieved September 2010 from
http://en.wikipedia.org/ wiki/Bibliotherapy.
Bordat, J. (1980). "Bibliotherapy: The right book for the right person at the right time and more". Top of the News. 36, 2, 183-188.
Borders, S. & Paisley, P.O. (1992). "Children's literature as a resource for classroom guidance".Elementary School Guidance & Counseling. 27, 2, 131-139.
Bullock, D. & Merrill, L. (1980). "The impact of personal preference on consistency through time: The case of childhood aggression". Child Development. 51, 808-814.
Coles, R (1986). The call of stories: Teaching and the moral imagination. Boston: Houghton Mifflin.
Ginsburg, H. & Opper, S. (1988). Piaget's theory of intellectual development (3rd Ed). Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall.
Heynes, A. & Hynes-Berry, M. (1986). Bibliotherapy: The interactive process. Boulder, Co.: Westview Press.
Hughes, J. N. (1988). Cognitive behavior therapy with children in schools. New York: Pergamon Press.
Katz, G. & Watt, J. (1992). "Bibliotherapy: The use of books in psychiatric treatment". Journal of Psychiatry. 37,3, 173-178.
Miller, D. F. (2009). Positive Child Guidance. Australia: Delmar Cengage Learning.
Patterson, G. R. & Stouthamer-Loeber, M. (1984). "The correlation of family management practices and delinquency". Child Development. 55, 4, 1299-1307.
Piaget, J. (1946). The origins of intelligence in children. New York: International Universities Press.
ــــــــــــــــ. (1952). The child's conception of number. London: Routledge and Kegan Paul.
Piaget, J. & Inhelder, B. (1969). The psychology of the child. (Translated by Helen Weaver). London: Routledge & Kegan Paul.
Rahilla, S. A. & Teglasi, H. (2003). "Processes and outcomes of story-based and skill-based social competency programs for children with emotional disabilities".
Journal of School Psychology. 46, 6, 413-129.
Rapee, R. M., Abbott, M.J. & Lyneham, H. J. (2006). Bibliotherapy for children with anxiety disorders using written materials for parents: A randomized controlled trial. Journal of Consultant Clinical Psychology. 74, 3, 436-44.
Rice, F. Ph. (1998). Human development: A life-span approach (3rd Ed). Prentice-Hall, Inc.
Rubin, R. J. (1978). Using bibliotherapy: A guide to theory and practice. Phoenix, Ariz.: Oryx Press.
Schrank, F. A. (1982). "Bibliotherapy as an elementary guidance tool". Elementary School Guidance & Counseling. 16, 3, 218-227.
Shechtman, Z. (2006). "The contribution of bibliotherapy to the counseling of aggressive boys". Psychotherapy Research. 16, 5, 645-651.
Singer, J. & Singer, D. (1981). Television, imagination, and aggression: A study of pre-schoolers. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum .
Teglasi, H. & Rothman, L. (2001). "Stories: A classroom-based program to Reduce aggressive behavior". Journal of School Psychology. 39, 1, 71–94.
Wadsworth, B. J. (1989). Piaget's Theory of Cognitive and Affective Development. London: Longman Group Ltd.