اکبری و دیگران. (1393). «بررسی روش مناسب استفاده از برنامهی فلسفه برای کودکان (p4c) در ایران». فلسفه و کودک، شمارهی5 و 6، صص 71-86.
ایتینن، ریتا. (1394). ترجمهی برای کودکان. ترجمهی حسین ابراهیمی (الوند) و دیگران، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
بحرینی، حمیده. (1388). «معرفی کتاب، دربارهی لیزا و داستانهای فبک». فرهنگ، شمارهی 69، صص 373-376.
بخشی، معصومه. (1392). مجموعه قصههای نخل سبز 7. گاری شادی. قم: براق.
تهانوی، محمدعلی. (1996). کشاف اصطلاحات الفنون و العلوم. ج2، ترجمهی عبدالله خالدی، لبنان: مکتبه لبنان ناشرون.
جلالی، مریم. (1394). شاخصهای اقتباس در ادبیات کودک و نوجوان. تهران: انجمن فرهنگی زنان ناشر.
حبیبی، لیلا. (1394). داستانی برای کندوکاو. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
دهخدا، علیاکبر. (1372). لغتنامه. ج1 و ج8، تهران: روزنه.
شارپ، آن مارگارت. (1389). داستانهای فلسفی و کتابهای P4C در کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان. به اهتمام سعید ناجی، ج1، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
صابری، علی. (1388). فرهنگنامه مهارتهای ادبی. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی.
صدیقی، مصطفی. (1392). «کودک، داستان کودک و مواجهه با مفهوم مرگ، تحلیل داستان ساداکو و هزار درنای کاغذی بر پایه نظریه کوبلرراس». تفکر و کودک، سال4، شمارهی2، صص 54-73.
صفاییمقدم، مسعود. (1377). «آموزش فلسفه به کودکان». نشریهی علومانسانی دانشگاه الزهرا، شمارهی26 و 27، صص162- 183.
صمدی، نرگس؛ زراعتپیشه، محمود. (1396). نقد و بررسی داستانهای فارسی. بیرجند: چهاردرخت.
قائدی، یحیی. (1383). آموزش فلسفه به کودکان، بررسی مبانی نظری. تهران: دواوین.
ــــــــــــ. (1395). مبانی نظری فلسفه برای کودکان. تهران: مرآت.
فیشر، رابرت. (1393). داستانهایی برای فکر کردن. ترجمهی سیدجلیل شاهری لنگرودی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
کرمانی، رومینا. (1391) «لیزا و لیلا، تمایزها و شباهتها». کتاب ماه فلسفه، شمارهی62، صص54-57.
کریمی، روحالله. (1394). حلقه کندوکاو اخلاقی، تربیت اخلاقی در برنامه فلسفه برای کودکان. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
گرگی، حمیده؛ ایزدپناه، امین. (1395) «بررسی و نقد بومیسازی نهضت فلسفه برای کودکان و نوجوانان با نگاهی به کتاب کودک فیلسوف، لیلا». هفتمین همایش ملی انجمن فلسفهی تعلیم و تربیت ایران، فلسفهی تعلیم و تربیت و قلمرو علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 20 و 21 اردیبهشت 1395، صص1168-1202
گریز، آرنولد. (1383). فلسفهی تربیتی شما چیست؟. ترجمهی شعبانی ورکی و همکاران، مشهد: آستان قدس رضوی، به نشر.
گریگوری، مان و دیگران. (1390). فلسفه و فلسفه برای کودکان و نوجوانان؛ در کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان (گفتگو با پیشگامان انقلابی نو در تعلیم و تربیت). بهاهتمام سعید ناجی، ج2، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
لیپمن، متیو. (1389)الف. پارادایم تاملی تعلیم و تربیت کتابهای p4c در کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان. بهاهتمام سعید ناجی، ج1، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ـــــــــــ.(1389)ب. لیزا کودکی در مدرسه. ترجمهی حمیده بحرینی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
معاذالهی، پروانه. (1390). «ترجمه ادبیات کودکان؛ ترجمهی اسامی خاص شخصیتها بهطور ویژه». مطالعات ادبیات کودک. دورهی2، شمارهی2، صص 153- 168.
موسوی، سیده فاطمه. (1391). «معرفی تحلیلی: کودک فیلسوف، لیلا». کتاب ماه فلسفه، شمارهی62، صص52-53.
مهدیآرا، مصطفی؛ ایزی، احمد. (1398). «بایستههای ترجمهی ادبیات کودک و نوجوان از منظر فنی و دیداری نمونهی تطبیقی و پژوهشی: ترجمهی مجموعه حکایات النخله الخضرا». مطالعات ادبیات کودک، سال10، شمارهی2، صص 129-150.
ناجی، سعید؛ مرعشی، منصور. (1394). «کفایت فلسفی در داستانهای فلسفه برای کودکان و نوجوانان». تفکر و کودک، سال6، شمارهی1، صص 87-111.
ناجی، سعید. (1394). کودک فیلسوف، لیلا. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ـــــــــــ. (1395). معیار فبک برای داستان، نقد و بررسی داستانهای مورد استفاده برای آموزش تفکر در ایران. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
یاریدهنوی، مراد. (1394). درآمدی بر برنامه فلسفه برای کودکان. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
De Marzio, D. (2011). “What happens in philosophical text: Mattew Lipman’s Theory and practice of the philosophical text as Model” childhood and philosophy. Rio de janeiro, Vol 7, No. 13.
Kalashnikov. (2008). “Proper names in translation of fiction”.
Translation Journal. Retrieved 6 September 2021 from
http://transltionjournal/35 proper names.htm
Lipman. M. (1985). “Philosophy in the classroom". Temple university press.
Splitter, L. (1977). Some Reflection on Inquiey, community and philosophy. Critical thinking across the Discriplines. VOL. 17. No, 1.
Mayring, Ph (2000). Qualitative Inhaltsanalyse [28 Absätze]. Forum Qualitative Sozialforschung /Forum: Qualitative Social Research, 1(2), Art. 20.