اثنیعشری، مژگان. (۱۳۸۳). «چلتکهدوزی داستان: گزارش بیستویکمین نشست نقد مخاطبان». کتاب ماه کودک و نوجوان، ش۸۸، صص ۹۸تا۱۰۶.
احمدی، بابک. (۱۳۷۵). ساختار و تأویل متن. تهران: مرکز.
ــــــــــــ. (۱۳۸۸). از نشانههای تصویری تا متن. تهران: مرکز.
اگزوپری، آنتوانسنت. (۱۳۸۰). شازده کوچولو. ترجمهی احمد شاملو، تهران: نگاه.
آلن، گراهام. (۱۳۸۹). بینامتنیت. ترجمهی پیام یزدانجو، تهران: مرکز.
پاشایی، روشنک. (۱۳۸۸). «فراداستان؛ زبان انگیزش تفکر در ادبیات کودک ایران: بررسی سه اثر از فرهاد حسنزاده».فصلنامهی نقد زبان و ادبیات خارجی، ش۲، صص۱تا۱۸.
حیدری، فاطمه و بیتا دارابی. (۱۳۹۲). «بینامتنیت در شرق بنفشه اثر شهریار مندنیپور». فصلنامهی پژوهشهای زبان و ادبیات تطبیقی، ش۲، صص۵۵تا۷۴.
ــــــــــــــــ و همکاران. (۱۳۹۲). «خوانش بینامتنی بوف کور و پیکر فرهاد». فصلنامهی نقد ادبی، ش۲۲، صص۶۷تا۸۸.
خانیان، جمشید. (۱۳۸۲). قلب زیبای بابور. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
راد، دیوید. (۱۳۸۶). «نظریهپردازی و نظریهها؛ شرایط امکان وجود ادبیات کودکان». ترجمهی فریده پورگیو، پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، ش۴۸، صص ۲۴تا۳۹.
سلدن، رامان و همکاران. (۱۳۸۴). راهنمای نظریهی ادبی معاصر. ترجمهی عباس مخبر، تهران: طرح نو.
کادن، جی. ای. (۱۳۸۰). فرهنگ ادبیات و نقد. ترجمهی کاظم فیروزمند، تهران: شادگان.
لاج، دیوید و همکاران. (۱۳۸۹). نظریههای رمان از رئالیسم تا پسامدرنیسم. ترجمهی حسین پاینده، تهران: نیلوفر.
نامورمطلق، بهمن. (۱۳۹۰). درآمدی بر بینامتنیت؛ نظریهها و کاربردها. تهران: سخن.
وو، پاتریشیا. (۱۳۹۰). فراداستان. ترجمهی شهریار وقفیپور، تهران: چشمه.
ویکلی، کریستین. (۱۳۸۴). «وابستگی متون، تعامل متون». ترجمهی طاهر آدینهپور، پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، ش۲۸، صص۴تا۱۱.
Burgass, Catherine. (1999). Challenging Theory: Discipline after Deconstruction. London.
Fowles, John. (1998). “Notes on an unifinished novel,” In Wormholes New York: Henry Holt, PP. 16.
Genette, Gerard. (1988). “The Proustian Paratext,” In SubStance: a review of Theory and Literary Criticsism. 17 (2), PP. 63-77.
Kristeva, Julia. (1984). Revolution in Poetic Language. Translated by Margaret Waller, New York: Columbia University Press.
McCallum, Robyn. (2004). “Metaficitions and Experimental work,” In International Companion Encyclopedia of children’s literature. Edited by Peter Hunt, London: Routledge, PP. 587-599.
Moss, Goef. (1992). “Metafiction, Illustration and Poetics of Children’s literature,” In literature for children Contemporary Criticism. Edited by Peter Hunt, London: Routledge , PP. 44-66.
Rudd, David. (2004). “Theorising and Theories: The Condition of Possibility of Children’s Literature,” In International Companion Encyclopedia of Children’s Literature. Edited by Peter Hunt, Second edition, Vol. 1, London: Routledge, PP. 29-43.
Saussure, Ferdinand de. (1983). Course in General Linguistics. Translated by Roy Harris. London: Duckworth.