اسرار، مصطفی. (1380). «آسیبشناسی تربیت دینی در آموزش و پرورش از منظر مفاهیم اخلاقی».مجموعهی خلاصه مقالات همایش آسیبشناسی تربیت دینی در آموزش و پرورش، تهران: دفتر همکاری مشترک سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، جهاد دانشگاهی، صص 9-11.
انصاری، طاهره. (1380). «راهکارهای اساسی و روشهای کارآمد در برنامههای آموزش و پرورش برای نیل به تربیت مناسب دانشآموزان». مجموعهی خلاصه مقالات همایش آسیبشناسی تربیت دینی در آموزش و پرورش، تهران: دفتر همکاری مشترک سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، جهاد دانشگاهی، ص 22.
بابالحوائجی، فهیمه. (1376). «تحلیل محتوا». فصلنامهی کتاب، سال 8، شماره 4، زمستان، صص 98-108.
«پاسخهای 10 کارشناس و نویسنده به 6 پرسش دربارهی ادبیات دینی کودک و نوجوان». پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، سال 5، پاییز، صص43-73.
پرویز، محسن. (1388). «فضای کتاب کودک ما خوب است گفتوگو از بنفشه محمودی. کتاب کودک و نوجوان». ویژهنامهی دومین نمایشگاه تخصصی، صص3-5.
«جایگاه ادبیات مذهبی در ادبیات کودک». (1384). بانی فیلم، 18 اسفند، شمارهی 638، ص8.
حجوانی، مهدی. (1388). «نقش سر ویراستار در صنعت نشرکتاب کودک و نوجوان». ویژهنامهی دومین نمایشگاه تخصصی، ص33.
حکیمی، محمود و کاموس، مهدی. (1382). مبانی ادبیات کودکان و نوجوانان. ج3، تهران: آرون.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران. (1377). «پژوهشهای بنیادین در ادبیات کودکان و نوجوانان ضروری است». ابرار، 31 تیر. ص7.
دانشمند، مرتضی. (1383). «چهرهی آسمانی ادبیات کودک». کتاب هفته، 3 بهمن، ص5.
سیدآبادی، علیاصغر. (1378). «ادبیات کودک و رویکردهای جدید به دین». پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، سال 5، تابستان، صص10-19.
شعبانی، احمد و فاضل، مرتضی. (1381). «مطالعات غیردرسی دانشآموزان دوره متوسطه و شناسایی عوامل موثر بر آن از نظر دانشآموزان شهرضا». فصلنامه کتاب، سال 13، دوره 2، تابستان، صص 47-55.
شیزری، مهدی. (1388). «فاصله از جامعه جهانی. بررسی نشر کتابهای مذهبی کودک و نوجوان در گفتوگو با مهدی شیزری»، کتاب ماه کودک و نوجوان، ویژهنامه دومین نمایشگاه تخصصی، ص13.
طهماسیان، نگین. (1386). تحلیل محتوای کتابهای قصه و داستان کودکان گروه سنی ب و ج منتشر شده سال های 1380-1385 از نظر تاثیر آنها بر درمان ترس و اضطراب و افسردگی کودکان. پایاننامهی کارشناسیارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
فداییعراقی، غلامرضا. (بیتا). گزیده کتابشناسی توصیفی اسلامی. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
قربانی، ولی. (1380). «بررسی نیازهای اطلاعاتی دانشآموزان دبیرستانی شهر مشهد و ارزیابی توانایی مجموعه کتابخانهها در برآوردن این نیازها». کتابداری و اطلاعرسانی، سال 4، شمارهی 1، بهار، صص87-107.
قزلایاغ، ثریا. (1383). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
«کتابهای مذهبی را چه میشود؟ گزارشی از یک میزگرد». (1378). پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، سال 5، تابستان، صص 35-51.
محمودی، حسن. (1380). «تفسیر و تاویل متفکر دینی به چه کار قصهنویس خواهد آمد». مجموعهی گزیده مقالات همایش بررسی داستانهای دینی. به کوشش شهرام اقبالزاده. تهران: دفتر مطالعات ادبیات داستانی، صص 87- 94.
میراحمدی، بدرالسادات. (1387). «میزان همسویی گرایشهای مطالعاتی نوجوانان بزهکار کانون اصلاح و تربیت با منابع موجود در کتابخانههای این مرکز». اطلاعشناسی، سال 5 و 6، تابستان و پاییز، صص 166-182.
نعیمی، زری. (1381). «ادبیات ادبیات است: به بهانه پرسش از ادبیات کودک و سیاست». پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، سال 8، زمستان، صص 44-54.
هانت، پیتر. (1382). دیدگاههای نظری و انتقادی در ادبیات کودکان. ترجمهی علیرضا کرمانی و علیرضا ابراهیمآبادی. تهران: آرون.
Seminary, Luther; Minnesota, St. Paul. (1994)."Religious Themes in Best – Selling Novels" .World & World, Vol. XIV, No. 3, summer, P: 342-352.
Mayring, P. (2000). "Qualitative Content Analysis. Forum Qualitative