دوره 15 (1403)
دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
تعداد مقالات: 7
نگاهی به ابعاد روایتمندی در داستان سه سوت جادویی احمد اکبرپور (بر پایهی نظریهی ماریا نیکولایوا)
دوره 3، شماره 1 ، تیر 1391، صفحه 19-46
چکیده
این مقاله بر آن است تا بر پایهی نظریهی نیکولایوا دربارهی روایتشناسی، ابعاد روایتمندی را در داستان سه سوت جادویی از احمد اکبرپور که از داستانهای جدید نیز وی است، بررسی و تحلیل کند؛ نیکولایوا ... بیشتربررسی جایگاه «زمان» در اشعار روایی کودکان
دوره 3، شماره 1 ، تیر 1391، صفحه 1-18
چکیده
کودکان گروه سنی الف (سالهای پیش از دبستان) از نظر درک مفهوم زمان، با دیگر گروههای سنی تفاوت دارند؛ زیرا خردسالان، بهویژه تا شش سالگی، درک کاملی از مقولهی زمان ندارند و در مواردی مانند تخمین طول ... بیشترموش و گربه (سوابق و نمونههای داستانهای موش وگربه در ادب فارسی)
دوره 3، شماره 1 ، تیر 1391، صفحه 47-71
چکیده
داستان موشوگربه و تقابل آنها مضمونی رایج در ادب فارسی است. موشوگربه عبید به دلیل شهرت آن میان مردم و کودکان بارها جزو ادبیات مکتبخانهای و در شمار کتابهای درسی چاپ شده است.این داستان از ... بیشتربررسی نقش و کارکرد راوی اول شخص در شعر روایی کودک
دوره 3، شماره 1 ، تیر 1391، صفحه 71-86
چکیده
راوی اول شخص، راوی «درونداستانی» است و خود یکی از شخصیتهای داستان- که درگیر حوادث داستانی است- به شمار میرود. این راوی، گاه قهرمان داستان و گاه شاهد ماجراهاست. «صدا»ی اصلی و غالب در روایت ... بیشترفانتزی، در هفت روز هفته دارم، یکی از کودکانه های احمدرضا احمدی
دوره 3، شماره 1 ، تیر 1391، صفحه 87-109
چکیده
فانتزی، از مهمترین و پرکاربردترین قالبهای ادبی کودکان و نوجوانان امروز است. قالبی که به نویسنده، امکان میدهد با خلق فضایی خیالانگیز، رمزآلود، هراسآور، جادویی و تخیلی، مخاطب خود ... بیشترتبارشناسی پژوهشهای ادبیات کودکان از منظر روششناختی
دوره 3، شماره 1 ، تیر 1391، صفحه 137-152
چکیده
ردپای پژوهشهایی با موضوع ادبیات کودکان و نوجوانان را در رشتههای متنوعی میتوان یافت. طبیعی است که هر یک از این پژوهشها با توجه به پرسشها و رشتههای مرتبط با خود، از روششناسیها و ... بیشتربررسی داستانهای دینی کودکان و نوجوانان منتشر شده بین سالهای 1380-1385 از نظر کیفیت محتوا، ساخت و پرداخت و کیفیت زبان و بیان
دوره 3، شماره 1 ، تیر 1391، صفحه 109-135