نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
دانشگاه تربیت معلم تهران
چکیده
مقالهی حاضر برای اینکه نشان دهد برنامهی «فلسفه برای کودکان»، میتواند برای رسیدن به هدف عمدهی خویش یعنی دستیابی به استقلال از داستانهای موجود در ادبیات کودک بهره گیرد، به تحلیل محتوایی از نوع تأملی یا فکری چند داستان در این گستره پرداخت. یافتههای پژوهش نشان داد، آثار یاد شده به خوبی میتوانند به یاری برنامهی «فلسفه برای کودکان» بشتابند و نیازهای آنان را پاسخ گویند؛ همچنین مشخص شد که همانندیهای بسیاری میان دیدگاههای مرتضی خسرونژاد، ماریا نیکولایوا و برونو بتلهایم با یافتههای این تحقیق وجود دارد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Looking for Independence: Choosing Suitable Literary Texts for the Program of Philosophy for Children
چکیده [English]
J.Farzanfar* Y.Ghaedi** M.Naghibzade*** A.Mahmoodnia****
Tehran Teacher Training University
This paper is a content analysis of several stories in order to show that the program of «philosophy for children» can benefit from existing stories to reach its main aim, that is, independence. It is concluded in this research that such works of fiction can help the program of «philosophy for children» very well answering its needs. In addition, the many similarities were identified among the many theories of Morteza Khosronejad, Maria Nikolajeva and Bruno Bettelheim with the findings of this research.
* PhD Candidate, Philosophy of Education. Email: farzanfar.javad@yahoo.com
** Assistant Professor, Philosophy of Education. Email: yahyaghaedi@yahoo.com
*** Professor, Philosophy. Email:-
****Assistant Professor, Philosophy of Education.Email:mahmoudnia@saba.tmu.ac.ir
کلیدواژهها [English]
- Keyword: Childeren’s Literature
- Independence
- Philosophy for Children
- Story