دوره 15 (1403)
دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
تعداد مقالات: 7
خوانشی ساختارگرایانه از داستان «کلاغها»ی نادر ابراهیمی
دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1389، صفحه 1-26
چکیده
گریماس از ساختارگرایان و نظریهپردازان نشانهشناسی، با تأکید بر ساختار روایت کوشید با عبور از رویه یا سطح و ساختار متن، به لایههای درونی آن دست یابد. رویکرد اصلی گریماس، یافتن ارتباط ساختاری پنهانی ... بیشتربررسی نقشهای جنسیتی در «خاله سوسکه»
دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1389، صفحه 27-43
چکیده
هدف این مقاله بررسی نقشهای جنسیتی و چگونگی القای آنها به مخاطب، جایگاه اختصاص یافته به زنان از سوی نظام مردسالار، نقشهای همسر و دختر، نگاه مرد و رابطهی زن و طبیعت در داستان خاله سوسکه از قصّههای ... بیشترویژگیهای رابط کاربر کتابخانهی مجازی بینالمللی کودکان از دیدگاه کاربران و پیشنهاد یک الگو
دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1389، صفحه 45-70
چکیده
این پژوهش درک کودکان ایرانی از معنای نشانهای مفهومی و علائم ناوبری موجود در رابط کاربر کتابخانهی مجازی بینالمللی کودکانرا بررسی میکند تا به کمک آن میزان مناسب بودن یا نبودن رابط کاربر این کتابخانه ... بیشتروضعیت استناد در «پژوهشنامه» و «کتاب ماه کودک و نوجوان»
دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1389، صفحه 71-100
چکیده
هر پژوهش برایاینکه بتواند نقشی تأثیرگذار داشته باشد، بایدنتایجو گفتههایخود را چه به صورت همجهت و چه در جهت مخالف، بر پایهی پژوهشهای پیشین بنا کند. ادبیات کودک ایران نیز به عنوان یک علمنوپایدانشگاهی، ... بیشتربررسی عناصر طبیعت در کتاب فارسی دوم دبستان
دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1389، صفحه 101-123
چکیده
در پژوهش حاضر کتاب فارسی دوم دبستان که از پایهایترین کتابهای درسی به شمار میرود، از منظر یکی از جلوههای پر اهمیت رفتارهای اجتماعی- فرهنگی در جهان معاصر، یعنی از زاویهی توجه به محیط زیست، بررسی ... بیشتردر جستوجوی استقلال انتخاب متنهای ادبی مناسب برای برنامهی «فلسفه برای کودکان»
دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1389، صفحه 125-155
چکیده
مقالهی حاضر برای اینکه نشان دهد برنامهی «فلسفه برای کودکان»، میتواند برای رسیدن به هدف عمدهی خویش یعنی دستیابی به استقلال از داستانهای موجود در ادبیات کودک بهره گیرد، به تحلیل ... بیشتربررسی مهارتهای تفکّر انتقادی در داستانهای کودکان و نوجوانان
دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1389، صفحه 157-193