اشکواری، محمدجعفر و سیدعلی علوینیاابرقویی. (1400). «بهلول حاکم ری در دورهی هارونالرشید: پژوهشی برپایهی سکهی ضربشده در محمدیه». تاریخ و تمدن اسلامی، شمارهی 35، شهریور 1400، صص 3-28.
اقبالی، پرویز و محمدعلی رجبی. (1395). «شناخت تصویرسازی کتاب براساس رابطهی میان متن و تصویر». نگره، دورهی 11، شمارهی 37، صص 103-115.
پورنامداریان، تقی. (1364). رمز و داستانهای رمزی در ادب فارسی. تهران: علمی و فرهنگی.
تسلیمی، علی. (1388). نقد ادبی نظریههای ادبی و کاربرد آنها در ادبیات فارسی. تهران: کتابآمه.
تقوی، سیده خدیجه. (1392). «نقد و بررسی دیدگاه یونگ در باب خاستگاه دین». پایاننامه کارشناسیارشد دانشگاه زنجان.
حبیبی، علیاصغر و همکاران. (1399). «ارتباط تصویر و متن در تعامل کودک با داستانهای کودکانهی محمدالعبد براساس نظریهی پری نودلمن». لسان مبین (پژوهش ادب عربی)، سال 12، شمارهی 41، صص 1-24.
شایگان، داریوش. (1379). بتهای ذهنی و خاطرهی ازلی. تهران: امیرکبیر.
شبزندهدار، محمد. (1380). قصههای بهلول. تهران: نشر موعود عصر.
شمیسا، سیروس. (1388). نقد ادبی. تهران: میترا.
طاهری، محمد و همکاران. (1392). «بررسی و تحلیل کهنالگوی پیر فرزانه در رسالههای سهروردی». پژوهشهای ادب عرفانی، شمارهی 24، شهریور، صص 105-134.
ــــــــــــــــــــــــــ . (1393). «بررسی کهنالگوی پیر فرزانه در داستان زال». ادبپژوهی، شمارهی 28، تابستان، صص 155-179.
ظهیریناو، بیژن و همکاران. (1387). «بررسی تطبیقی نمودهای خودشکوفایی در مثنوی با روانشناسی انسانگرایانهی آبراهام مزلو». پژوهشهای ادب عرفانی، سال2، شمارهی3، صص 91-124.
فروم، اریک. (1394). هنر عشقورزیدن. ترجمهی پوری سلطانی، تهران: مروارید.
قاسمزاده، فریبا. (1399). حکایتهای بهلول. تصویرگر: محمدحسین صلواتیان، تهران: آرایان.
کلاهچیان، فاطمه و زهرا جمشیدی. (1392). «بررسی کارکرد رفتارها و ارتباطات غیرکلامی در شازدهاحتجاب». جستارهای داستانی در ادب فارسی، دورهی1، شمارهی3، صص 111-134.
لطفآبادی، حسین. (1365). روانشناسی رشد زبان. مشهد: آستان قدس.
ـــــــــــــــــ. (1380الف). رشد و تغییرات تفکر در نوجوانی و جوانی. تهران: نسل سوم.
ـــــــــــــــــ. (1380ب). رشد اخلاقی، ارزشی و دینی در نوجوانی و جوانی. تهران: نسل سوم.
ـــــــــــــــــ. (1380ج). عواطف و هویت نوجوانان و جوانان. تهران: نسل سوم.
ـــــــــــــــــ. (1384). «نقد نظریههای رشد اخلاقی پیاژه و کولبرگ و باندورا و ارائهی الگویی نو برای پژوهش در رشد اخلاقی دانشآموزان ایران». نوآوریهای آموزشی، سال4، شمارهی11، صص 46-104.
لطفآبادی، حسین. (1390). «مسائل روانشناختی ایرانیان». موفقیت، دورهی1، شمارهی 215، ص1، قابل بازیابی در https://lotfabadi.com
لطفآبادی، حسین و وحیده نوروزی. (1385). «خرد مینوی، دانش عینی و رشدیافتگی شخصیت علمی محقق بهعنوان مبانی نوآوری آموزشی و تربیتی». نوآوریهای آموزشی، سال5، شمارهی15، صص 47-84.
متدین، محمود. (1361). بهلول عاقل و پیشبینیهای جاماسب. تهران: کتابفروشی رجبی.
معصومی، رضا. (1368). بهلول عاقل: مجموعهی حکایات شیرین و آموزنده. تهران: گلی.
نودلمن،پری. (1389). «رخسار بیپرده». کتاب ماه کودک و نوجوان، ترجمهی بنفشه عرفانییان، سال 5، شمارهی3، صص100-104.
نوربخش، حسین. (1396). بهلول در آثار مکتوب و حکایتهای مردمی، تهران: ثالث.
یونگ، کارلگوستاو. (1367). نفس ناشناخته. ترجمهی جاوید جهانشاهی، پرسش: اصفهان.
ــــــــــــــــــ. (1368). چهار صورت مثالی. ترجمهی پروین فرامرزی، مشهد: آستان قدس رضوی.
ــــــــــــــــــ. (1372). جهاننگری. ترجمهی جلال ستاری، تهران: توس.
ــــــــــــــــــ. (1377الف). رشد شخصیت. ترجمهی هایده تولایی، تهران: آتیه.
ــــــــــــــــــ. (1377ب). روانشناسی ضمیرناخودآگاه. ترجمهی محمدعلی امیری، تهران: علمی و فرهنگی.
ــــــــــــــــــ. (1383الف). آیون. ترجمهی فریدون فرامرزی، تهران: بهنشر.
ــــــــــــــــــ. (1383ب). روانشناسی و شرق. ترجمهی لطیف صدقیانی، تهران: جامی.
ــــــــــــــــــ. (1392). انسان و سمبولهایش. ترجمهی محمود سلطانیه، تهران: جامی.
ــــــــــــــــــ. (1396). ناخودآگاه جمعی و کهنالگو. ترجمهی فرناز گنجی، تهران: جامی.
Vahid Dastjerdi, Hossein, Rahavard, Shaahin, Ghadiri, Momene. (2011). Literary Discourse: An Investigation into Semiotic Perspectives of Persian Narratology. Cross-Cultural Communication, 7(2), Pp.116-130.