احمدی، علیرضا؛ نوریعیبلو، حمیدرضا. (1399). «بررسی جایگاه تربیت عقلانی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش». پویش در آموزش علوم انسانی، دورهی 6، شمارهی 20، صص 35-49.
آذریزدی، مهدی. (1400الف). مجموعه داستانی قصههای خوب برای بچههای خوب (کلیله و دمنه). تهران: امیرکبیر.
ـــــــــــــــ. (1400ب). مجموعه داستانی قصههای خوب برای بچههای خوب (مرزباننامه). تهران: امیرکبیر.
اشتراوس، آنسلم؛ کوربین، جولیت. (1401). مبانی پژوهش کیفی، فنون و مراحل تولید نظریهی زمینهای. ترجمهی ابراهیم افشار، تهران: نی.
باقری، خسرو؛ خسروی، زهره. (1396). «پژوهش تربیتی: چیستی و روششناسی». نوآوریهای آموزشی، دورهی 6، شمارهی 21، ص 76.
بهیجقاری، عبدالله. (1397). مبانی، اهداف و روشهای تربیت عقلانی جوانان. پایاننامهی کارشناسیارشد مجتمع آموزش عالی گرگان.
بیدقی، فاطمه. (1395). بررسی وضعیت ادبیات کودک در نثر داستانی معاصر فارسی. پایاننامهی کارشناسیارشد دانشگاه تهران.
بیرانوند، یوسفعلی؛ صحرایی، قاسم. (1398). «بررسی و تحلیل حل مسئله در کلیله و دمنهی نصرالله منشی و مثنوی مولوی براساس نظریهی جان دیویی با تأکید بر داستان بوف و زاغ و شیر و نخجیران». پژوهشنامهی ادبیات تعلیمی، سال 11، شمارهی 44، صص87-106.
چگل، معصومه و همکاران. (1399). «بررسی شیوههای اجتماعیکردن فرزندان: موردمطالعه: شهر ایلام». فرهنگ ایلام، دورهی 21، شمارهی 66 و 67، صص186-204.
حدادی، زهره؛ کمالالدینی، سیدمحمدباقر. (1398). «تحلیلی بر بازنویسی قصههای کلیله و دمنه اثر مهدی آذریزدی». فرهنگ یزد، سال 1، شمارهی 3، صص 69-84.
دریکوند، فاطمهو همکاران. (1400). «بررسی شیوههای مقابله با مشکلات در کتب تعلیمی قرن ششم تا هشتم مطالعهی موردی بوستان و گلستان، کلیله و دمنه و مثنوی». سبکشناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، سال 14، شمارهی 9، پیاپی 67، صص 121-139.
دهقان، علی؛ سامانی، معصومه. (1393). «مقایسهی درونمایهی اخلاقی حکایات کلیله و دمنه و داستانهای هانسکریستین اندرسن». پژوهشنامهی ادبیات تعلیمی، سال6، پیاپی 24، صص59-100.
رستمینسب، عباسعلی. (1401). آموزههای تربیتی در آیات قرآن کریم. کرمان: دانشگاه کرمان.
رضایی، مهدی. (1389). «مرزباننامه یادگاری از ایران عهد ساسانی». پژوهشهای ادب عرفانی (گوهر گویا)، سال 4، شمارهی 1، پیاپی 13، صص 47-68.
رضایی، محمدجعفر و همکاران. (1397). «کارکردهای تربیت عقلانی از دیدگاه آیتالله جوادیآملی». پژوهش در تعلیم و تربیت اسلامی، دورهی 26، شمارهی 38، صص 53-29.
سرمدی، زینب؛ جنگیقهرمان، تراب. (1398). «نقش و کارکرد داستانی قهرمانان، شریران و یاریگران در قصههای آذریزدی براساس نظریهی پراپ». مطالعات زبان فارسی، سال 2، شمارهی 3، صص 1-38.
شریعتی، سیدصدرالدین؛ صحرائی، فاطمه. (1398). «بررسی نقش والدین در تربیت عاطفی کودک با بهرگیری از سیرهی امام رضا(ع)». فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، سال 10، شمارهی 38، صص 59-80.
شعبانزاده، مریم؛ عارفی، اکرم. (1393). «دگرگونی درونمایههای عرفانی در بازنویسیهای آذریزدی». کاوشنامه، سال 15، شمارهی 28، صص9-38.
شیخلووند، فاطمه؛ مستعلیزاده، تهمینه. (1395). «بررسی اخلاق مدیریتی در کلیله و دمنه». پژوهشنامهی ادبیات تعلیمی، سال 8، شمارهی 32، صص137-160.
فاطمی، علی؛ رجایی، مرتضی. (1401). اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیت. تهران: شهید کاظمی؛ من و کتاب
فولادی، یعقوب و همکاران. (1399). «مقایسهی ساختار مرزباننامه و کلیله و دمنه: با تکیه بر نمود اندیشهی هند و ایران باستان». مطالعات شبهقاره، سال 12، شمارهی 38، صص177-194.
قلاوند، زهره و همکاران. (1399). «شناسایی جایگاه برنامهی درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی». پژوهش در برنامهریزی درسی، سال 17، دورهی 2، شمارهی 40، صص111-129.
ماهروزاده، طیبه و همکاران. (1398). «تأثیر داستانهای کلیله و دمنه بر مهارتهای تفکر انتقادی، استدلال و پرسشگری با استفاده از برنامهی فلسفه برای کودکان». تربیت اسلامی، سال 14، شمارهی 28، صص95-114.
مدرسزاده، عبدالرضا و همکاران. (1394). «رویکرد نصرالله منشی به ادبیات تعلیمی در دورهی سلجوقی». پژوهشنامهی ادبیات تعلیمی، سال 7، شمارهی 26، صص183-206.
مرادیان، زهرا و همکاران. (1393). «اثربخشی قصهدرمانی مبتنیبر کنشهای اجرایی بر بهبود بازداری و برنامهریزی دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه». روانشناسی مدرسه، دورهی 3، شمارهی 2، صص186-204.
مومنیراد، اکبر و همکاران. (1392). «تحلیل محتوای کیفی در آیین پژوهش: ماهیت، مراحل و اعتبار نتایج». اندازهگیری تربیتی، دورهی 4، شمارهی 14، پیاپی14، صص187-222.
یزدانی، سمیه؛ سهرابیشگفتی، نادره. (1397). «تأثیر آموزش تربیت جنسی بر هویت جنسی کودکان 7 تا 11 سال شهر شیراز». مشاورهی کاربردی دانشگاه شهیدچمران اهواز، سال8، شمارهی 2، صص 98-108.
یوسفزادهچوسری، محمدرضا؛ شاهمرادی، مرتضی. (1399). «تربیت سیاسی بر اساس ساحت اجتماعیسیاسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای دانشآموزان دورهی متوسطهی اول». مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، سال 5، شمارهی 1، پیاپی 14، صص 173-206.
Aktas, E. & Beldag. A. (2017). Kalila and Dimna as One of the Traditional Antecedents of Modern Classifications of Values, International Education Studies; Vol. 10, No. 3, doi:10.5539/ies.v10n3p46.
Anthony, K.V. & Smith, R.C. & Miller, N.C. (2014). Pre service elementary teachers ‘economic literacy: Closing gates to full implementation of the social studies curriculum. The Journal of Social Studies Research, 39 (1), 29–37
Creswell, J. W. & Plano Clark, V. L. (2017). Designing and Conducting Mixed Methods Research, Edition third, SAGE Publication.
Ryan, G. W. & Bernard, H. R. (2003). “Qualitative research: Techniques to Identify Themes”, 769-802.
Shava, G. H. & Hleza, F. & Tlou, S. and Mathonsi, E. (2021). Qualitative Content Analysis, International Journal of Research and Innovation in Social Science (IJRISS), Vol. 5, Issue VII, 533-572.