دوره 15 (1403)
دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
تعداد مقالات: 12
کارکردهای پیرامتن در رمان نوجوان «این وبلاگ واگذار میشود» اثر فرهاد حسنزاده
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 1-32
چکیده
کارکردهای پیرامتن در رمان نوجوان این وبلاگ واگذار میشود اثر فرهاد حسنزاده چکیدهپیرامتنیت یکی از گونههای ترامتنیت ژرار ژنت است. ژنت، نظریهپرداز فرانسوی، با نظریهی ترامتنیت، هر نوع ارتباط ... بیشتربررسی میزان درک نوجوانان از اشعار حافظ و دیدگاه آنان دربارهی شخصیت و شعر او
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 33-62
چکیده
بررسی میزان درک نوجوانان از اشعار حافظ و دیدگاه آنان دربارهی شخصیت و شعر او چکیدهدیوان حافظ یکی از گرانبهاترین گنجینههای ادبی و فرهنگی ایرانیان به شمار میرود. مخاطب اصلی این اثر بزرگسالان ... بیشتربررسی تطبیقی شخصیتهای اصلی دو رمان عاشقانههای یونس در شکم ماهی و یکشب فاصله از منظر توانمندی آنان در مؤلفههای مهارتهای زندگی
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 63-86
چکیده
بررسی تطبیقی شخصیتهای اصلی دو رمان عاشقانههای یونس در شکم ماهی و یکشب فاصله از منظر توانمندی آنان در مؤلفههای مهارتهای زندگی چکیدههدف از این پژوهش بررسی تطبیقی کنشهای ... بیشترمطالعهی اسلوبهای اقتباسی سه نمایشنامهی شکرخدا گودرزی از متون کهن غیرداستانی برای نوجوانان
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 87-114
چکیده
مطالعهی اسلوبهای اقتباسی سه نمایشنامهی شکرخدا گودرزی از متون کهن غیرداستانی برای نوجوانان چکیدهاقتباس یکی از روشهای رایج در خلق آثار هنری، ادبی و نمایشی برای کودکان و نوجوانان است. یکی از منابع ... بیشتربررسی بخش «بخوان و بیندیش» کتابهای فارسی دورهی دوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفههای اقتدار و آزادی
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 115-135
چکیده
بررسی بخش «بخوان و بیندیش» کتابهای فارسی دورهی دوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفههای اقتدار و آزادی چکیده هدف از پژوهش حاضر تحلیل محتوای بخش «بخوان و بیندیش» کتابهای ... بیشترچگونگی شکلگیری هویت کودک و نوجوان در داستانهای کودکانه «محمدحسین محمدی» براساس دیدگاه «اریکسون» و «گیدنز»
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 137-165
چکیده
چگونگی شکلگیری هویت کودک و نوجوان در داستانهای کودکانه «محمدحسین محمدی» براساس دیدگاه «اریکسون» و «گیدنز» چکیدهموضوع این مقاله بررسی چگونگی شکلگیری هویت ... بیشتربررسی تطبیقی آموزههای تعلیمی در اشعار ابراهیم ابوطالب و ناصر کشاورز
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 167-194
چکیده
بررسی تطبیقی آموزههای تعلیمی در اشعار ابراهیم ابوطالب و ناصر کشاورز چکیدهپژوهش حاضر با ماهیتی تطبیقی و میان رشتهای دربارهی آموزههای تعلیمی در آثار «ابراهیم ابوطالب» شاعر برجستهی کودک ... بیشتربدنمندی، فلسفه با کودکان و کتاب تصویری تونل: چگونگی شکلگیری معنا از استعارههای آمیخته
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 195-230
چکیده
بدنمندی، فلسفه با کودکان و کتاب تصویری تونل: چگونگی شکلگیری معنا از استعارههای آمیخته چکیدهرویکرد پساانسانگرایی از دل مطالعات بینارشتهای گوناگون به برنامهی فلسفه برای کودکان (فبک) پا ... بیشترتحلیل آموزههای تربیتی در داستانهای برگرفته از کلیله و دمنه و مرزباننامه درمجموعه آثار آذریزدی
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 231-260
چکیده
تحلیل آموزههای تربیتی در داستانهای برگرفته از کلیله و دمنه و مرزباننامه در مجموعهآثار آذریزدی چکیدهباتوجهبه وسعت کاربرد داستانهای برگرفته از کلیله ... بیشتربررسی پیکرهبنیاد واژگان و طبقهبندی کلاسیک مضامین اصلی شعر کودک دههی نود هجری شمسی
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 261-290
چکیده
بررسی پیکرهبنیاد واژگان و طبقهبندی کلاسیک مضامین اصلی شعر کودک دههی نود هجری شمسی چکیده پیکره و بررسیهای پیکرهای امروزه نقش مهمی را در مطالعات ادبی ایفا میکنند. پیکره و نرمافزارهای پیکرهای ... بیشترجلوههای مسئولیتپذیری و استقلال در قصهی کُردی «هَپلیهَپاو» از منظر نظریهی وابستگی و تحول روانی دونالد وینیکات
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 291-310
چکیده
جلوههای مسئولیتپذیری و استقلال در قصهی کُردی «هَپلیهَپاو» از منظر نظریهی وابستگی و تحول روانی دونالد وینیکات چکیدهقصههای کودکانهی عامه یکی از منابع ارزشمند برای تحلیلهای بینارشتهای، ... بیشتربررسی و تحلیل شیوهی عنوانگذاری در مجموعهی داستانی «دوازده قصه از زندگانی چهاردهمعصوم (ع)» اثر مسلم ناصری
دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 311-336