بررسی هوش اجتماعی و مؤلّفه های آن در محتوای کتاب های فارسی(بخوانیم) دوره‌ی ابتدایی
بررسی هوش اجتماعی و مؤلّفه های آن در محتوای کتاب های فارسی(بخوانیم) دوره‌ی ابتدایی

غلامرضا پیروز؛ مریم فقیه عبدالهی

دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1395، ، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22099/jcls.2016.3117

چکیده
  ادوارد تورندایک نشان داد که انسان برای ایجاد یک رابطه‌ی اجتماعی مناسب و موفّق عمل کردن در زندگی اجتماعی به مجموعه مهارت‌هایی نیاز دارد که از هوش اجتماعی نشأت می‌گیرند. ذهن آماده‌ی کودکان بستری مناسب ...  بیشتر
بررسی عناصر طبیعت در کتاب فارسی دوم دبستان
بررسی عناصر طبیعت در کتاب فارسی دوم دبستان

احیاء عمل صالح؛ منیژه عبدالهی؛ ربابه کارگران

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1389، ، صفحه 101-123

https://doi.org/10.22099/jcls.2012.439

چکیده
  در پژوهش حاضر کتاب فارسی دوم دبستان که از پایه‌ای‌ترین کتاب‌های درسی به شمار می‌رود، از منظر یکی از جلوه‌های پر اهمیت رفتارهای اجتماعی- فرهنگی در جهان معاصر، یعنی از زاویه‌ی توجه به محیط زیست، بررسی ...  بیشتر