دوره 15 (1403)
دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
تعداد مقالات: 12
تحلیل عناصر زبان عامه در قصههای مجید
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، صفحه 1-24
چکیده
تحلیل عناصر زبان عامه در قصههای مجید زهره احمدیپور اناری*موسی غنچهپور** چکیدهقصههای مجید مهمترین اثر هوشنگ مرادیکرمانی است که در ایران و جهان پرآوازه گشته است. این کتاب 39 قصه دارد و ... بیشترمواجهۀ قهرمان با "لامیا" در پویانمایی گیسوکمند و فیلم آهوی پیشونی سفید
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، صفحه 25-54
چکیده
مواجههی قهرمان با «لامیا» در پویانمایی گیسوکمند و فیلم آهوی پیشونی سفی سمیرا بامشکی*بهاره رفاهی** چکیده «لامیا» یکی از اساطیر یونان است که طی ماجرایی به هیولا تبدیل میشود. «لامیا» ... بیشترمطالعه تحلیلی تأثیر شعر موج نو بر تصویرگری کتاب کودک در ایران با تاکید بر آثار احمدرضا احمدی
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، صفحه 55-80
چکیده
مطالعهی تحلیلی تأثیر شعر موج نو بر تصویرگری کتاب کودک در ایران با تاکید بر آثار احمدرضا احمدی سیدرضا حسینی*نفیسه میرزاپور**نیما رمضانی*** چکیدهموج نو با مجموعه شعر «طرح» از احمدرضا احمدی در ... بیشتربررسی عوامل و نشانههای راوی اعتمادناپذیر در رمان نوجوان وقتی مژی گم شد و اثرگذاری آن بر عنصر غالب معرفتشناسانه
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، صفحه 81-106
چکیده
بررسی عوامل و نشانههای راوی اعتمادناپذیر در رمان نوجوان وقتی مژی گم شد و اثرگذاری آن بر عنصر غالب معرفتشناسانه مهدیه رحیمینژاد* ... بیشترآلوده انگاری کریستوا و بدنمندی در بلوغ دختران (تحلیل سه رمان نوجوان)
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، صفحه 107-134
چکیده
آلودهانگاری کریستوا و بدنمندی در بلوغ دختران (تحلیل سه رمان نوجوان) فاطمه رقایبپور*نگین بینظیر** چکیده باتوجه به انسان به مثابه مُدرکی بدن مند و بدن به مثابه پدیده ای فرهنگی- ... بیشتربایستههای اقتباس در داستانهای فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی : نمونهی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و کودک فیلسوف، لیلا
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، صفحه 135-160
چکیده
بایستههای اقتباس در داستانهای فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی نمونهی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و لیلا رقیه زمانپور* ... بیشتردر تقابل با انگارهی غالب: تأملی بر کتابهای تصویری دو دوست و طوطی و بازرگان از منظر فمینیسم
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، صفحه 161-192
چکیده
در تقابل با انگارهی غالب: تأملی بر کتابهای تصویری دو دوست و طوطی و بازرگان از منظر فمینیسم مریم سرابی داریان*علی بوذری** چکیدهاوجگیری جنبش اجتماعی فمینیسم در دهههای شصت و هفتاد میلادی ابعاد ... بیشترنقش داستان در پرورش و تقویت مهارت پرسشگری کودک؛ بررسی موردی داستان حقیقت و مرد دانا
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، صفحه 193-220
چکیده
نقش داستان در پرورش و تقویت مهارت پرسشگری کودک؛ بررسی موردی داستان حقیقت و مرد دانا علی شیروانی شیری* چکیدهیکی از مهمترین و بارزترین ویژگیهای کودکان، پرسیدن پرسشهای بیشمار در زمینههای ... بیشترچالش متن های ظاهری و زایشی در رمان «زیبا صدایم کن» (بر اساس نظریه ی کریستوا)
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، صفحه 221-244
چکیده
چالش متن های ظاهری و زایشی در رمان «زیبا صدایم کن» (بر اساس نظریه ی کریستوا) مصطفی صدیقی* چکیدهرمان نوجوان، قلمرو مواجههی نوجوان با موقعیت، مفاهیم و مضامینی است که گاه در پیوند با اقتضای ... بیشتررویکردی فرهنگی به هویت در ترجمهی ادبیات نوجوان: مطالعهی موردی رمان خورشید هم یک ستاره است
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، صفحه 245-272
چکیده
رویکردی فرهنگی به هویت در ترجمهی ادبیات نوجوان: مطالعهی موردی رمان خورشید هم یک ستاره است زهره قرائی*شیرین شبانگیز ** چکیده ادبیات یکی از عوامل مؤثر در رشد فکری کودک و نوجوان است. با وجود ... بیشتربررسی میزان همسانی و ناهمسانی سلیقهی کودکان و سلیقهی داوران و منتقدان بزرگسال کودک در گزینش کتابهای برتر
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، صفحه 273-298
چکیده
بررسی میزان همسانی و ناهمسانی سلیقهی کودکان و سلیقهی داوران و منتقدان بزرگسال کودک در گزینش کتابهای برتر* ناصر نیکوبخت*سمیه رضایی** چکیده صاحبنظران، منتقدان و داوران ادبیات کودک هرساله ... بیشترشناخت الگوی فهم و گرایش هرمنوتیک آذریزدی
دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1401، صفحه 299-326