دوره 15 (1403)
دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
تعداد مقالات: 9
بازنمایی هویت قومی در رمان نوجوان «دشت متلاطم» تو بلوچ نیستی... اگر هم باشی، از ما نیستی!
دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، صفحه 1-27
چکیده
چکیدههدف این پژوهش، یافتن عناصر و ویژگیهای بومی رمان دشت متلاطم اثر علی اکبرکرمانینژاد در ژانر فانتزی/ علمیتخیلی بومی است و جلوههای فرهنگیهویتی اقلیتهای قومی در این رمان نوجوان واکاوی شدهاند. ... بیشترمفصلبندی بینش دووجهی در ساختار اسطورهای رمان «سنجابماهی عزیز»
دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، صفحه 28-53
چکیده
چکیدهبینش دووجهی/ تفکر دوسویهگی یکی از بنیادیترین بنمایههای اسطورهای است که در ادبیات و روایتهای داستانی بازآفرینی و بازتولید میشود. در آگاهی اسطورهای فاصلهی زمانی و مکانی امور، ... بیشتربررسی تطبیقی قصهی فریدون به روایت ماصرمیها
دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، صفحه 54-79
چکیده
فریدون، پنجمین پادشاه نامدار کیانی است که داستانهای مربوط به او، بخش قابلتوجهی از شاهنامهی فردوسی را به خود اختصاص داده است. در شاهنامه، شمار کسانی که به همهی دورههای زندگی آنها پرداخته ... بیشتربررسی تطبیقی مهارتهای زندگی در رمانهای(نوجوانان) اریش کستنر و فرهاد حسن زاده
دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، صفحه 80-106
چکیده
مهارتهای زندگی یکی از راهبردهای مهم و ضروری است که از طریق افزایش توانایی کودکان و نوجوانان، ظرفیت آنان را در جهت مقابله با چالشها و کشمکشهای زندگی ارتقا میدهد و آنان را در برابر مشکلات ایمن ... بیشترنقش کارکرد در شکلگیری سبک: یک بررسی تطبیقی
دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، صفحه 107-128
چکیده
یکی از مسائل تأثیرگذار در شکلگیری سبک یک اثر ادبی اهداف و کارکردهایی است که مؤلف برای اثر خود درنظردارد؛ برهمیناساس یک محتوای واحد، متناسب با اهداف و کارکردهای گوناگون، میتواند اساس تولید آثار ... بیشترمقایسۀ قصۀ «خیر و شر» در هفتپیکر با بازنویسی آن به گویش بختیاری از نظر روایتمندی
دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، صفحه 129-159
چکیده
هدف این پژوهش، مقایسهی قصهی خیر و شر در هفتپیکر نظامی، با روایت بازنویسی شدهی آن در فرهنگ بختیاری از نظر روایتمندی است تا نشان داده شود با توجه به دیدگاه نیکولایوا دربارهی روایتمندی داستانهای ... بیشتر«بررسی چگونگی رویکرد به شهر در شعر نوجوان ایران»
دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، صفحه 160-185
چکیده
در این پژوهش کوشش شده، تا با رهیافتی آماری و توصیفی-تحلیلی، چگونگی رویکرد به «شهر» در شعر نوجوان، بررسی شود. برای این منظور 15 تن از شاعران کودک و نوجوان گزینش شدند، سپس از میان آن دسته از مجموعههایی ... بیشترفهم مسئلهی اصلی ادبیات نوجوان بر مبنای رویکرد روانشناسی اگزیستانسیال (ارنستو اسپینلی)
دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، صفحه 186-216
چکیده
در این پژوهش به دنبال پاسخگویی به این پرسش بودیم که آیا روانشناسی اگزیستانسیال (به روایت ارنستو اسپینلی) چارچوب مفهومی مناسبی برای فهم مسئلهی ادبیات نوجوان و پژوهش در این حوزه ارایه میدهد یا نه. ... بیشترنقش و کارکرد شخصیّتهای دینی – تاریخی در قصّه های عامیانۀ ایرانی
دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1399، صفحه 217-242