نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آیین گذار مفصل‌بندی بینش دووجهی در ساختار اسطوره‌ای رمان «سنجاب‌ماهی عزیز» [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 28-53]

ا

  • اریش کستنر بررسی تطبیقی مهارت‌های زندگی در رمان‌های(نوجوانان) اریش کستنر و فرهاد حسن زاده [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 80-106]
  • اَشوَزدَنگهِه بررسی سفر قهرمان در رمان سه‌گانه‌‌‌ی اَشَوَزدَنگهِه اثر آرمان آرین براساس الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 129-154]
  • اهداف و کارکردها نقش کارکرد در شکل‌گیری سبک: یک بررسی تطبیقی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 107-128]

ب

  • بازنویسی مقایسۀ قصۀ «خیر و شر» در هفت‌پیکر با بازنویسی آن به گویش بختیاری از نظر روایت‌مندی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 129-159]
  • بازنویسی خلاق روایتی خلاق از متن کهن (نقد و بررسی داستان بازنویسی‌شده‌ی بیژن و منیژه) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 209-232]
  • بوطیقای شناختی بوطیقای شناختیِ گفتار کودکانه و قابلیت‌های بوطیقایی لالایی‌ها [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 185-208]
  • بینش دووجهی مفصل‌بندی بینش دووجهی در ساختار اسطوره‌ای رمان «سنجاب‌ماهی عزیز» [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 28-53]

ت

  • ترجمه‌ی بینانشانه‌ای پویش مدلی برای ترجمه‌ی کتابهای مصور کودکان گروه‌های سنی ب و ج با رویکرد بینانشانه‌ای [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 49-78]
  • تصویرگری پویش مدلی برای ترجمه‌ی کتابهای مصور کودکان گروه‌های سنی ب و ج با رویکرد بینانشانه‌ای [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 49-78]
  • تفکر اسطوره‌ای مفصل‌بندی بینش دووجهی در ساختار اسطوره‌ای رمان «سنجاب‌ماهی عزیز» [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 28-53]
  • تمرکززدایی زدودن غبار از نور دیدگان (بررسی شگردهای تمرکززدایی در کلیله‌ودمنه) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 155-184]

ج

  • جایزه بررسی تأثیر نهادهای قدرت بر آثار کودک و نوجوان ایران نمونه‌پژوهی: آثار تألیف و ترجمه جایزه‌گرفته پیش و پس از انقلاب اسلامی (1367-1340) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 79-100]

د

  • داستان بیژن و منیژه روایتی خلاق از متن کهن (نقد و بررسی داستان بازنویسی‌شده‌ی بیژن و منیژه) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 209-232]
  • داستان کودک شکسته‌نویسی در ادبیات کودک [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 27-48]
  • دشت متلاطم بازنمایی هویت قومی در رمان نوجوان «دشت متلاطم» تو بلوچ نیستی... اگر هم باشی، از ما نیستی! [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 1-27]

ر

  • رمان بررسی تطبیقی مهارت‌های زندگی در رمان‌های(نوجوانان) اریش کستنر و فرهاد حسن زاده [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 80-106]
  • رمان‌ نوجوان بازتولید کهن‌الگوی قربانی در چهار رمان نوجوان انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (منتخب دهه‌ی60تا90) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 101-128]
  • رمان نوجوان بازنمایی هویت قومی در رمان نوجوان «دشت متلاطم» تو بلوچ نیستی... اگر هم باشی، از ما نیستی! [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 1-27]
  • رمان نوجوان مفصل‌بندی بینش دووجهی در ساختار اسطوره‌ای رمان «سنجاب‌ماهی عزیز» [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 28-53]
  • روان‌شناسی اگزیستانسیال فهم مسئله‌ی اصلی ادبیات نوجوان بر مبنای رویکرد روان‌شناسی اگزیستانسیال (ارنستو اسپینلی) [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 186-216]
  • روایت نقّالی بررسی تطبیقی قصه‌ی فریدون به روایت ماصرمی‌ها [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 54-79]

ز

  • زبان معیار شکسته‌نویسی در ادبیات کودک [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 27-48]
  • زنان مطالعة شیوه‌های بازنمایی زنان در ده داستان کودک از محمدرضا یوسفی «بر مبنای فرانقش اندیشگانی» [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 1-26]

س

  • سروش غیبی بررسی تطبیقی قصه‌ی فریدون به روایت ماصرمی‌ها [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 54-79]
  • سفر قهرمان بررسی سفر قهرمان در رمان سه‌گانه‌‌‌ی اَشَوَزدَنگهِه اثر آرمان آرین براساس الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 129-154]
  • سنجاب‌ماهی عزیز مفصل‌بندی بینش دووجهی در ساختار اسطوره‌ای رمان «سنجاب‌ماهی عزیز» [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 28-53]

ش

  • شاهنامه روایتی خلاق از متن کهن (نقد و بررسی داستان بازنویسی‌شده‌ی بیژن و منیژه) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 209-232]
  • شعر نوجوان «بررسی چگونگی رویکرد به شهر در شعر نوجوان ایران» [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 160-185]
  • شکسته‌نویسی شکسته‌نویسی در ادبیات کودک [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 27-48]
  • شهر و روستا «بررسی چگونگی رویکرد به شهر در شعر نوجوان ایران» [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 160-185]

ض

  • ضحاک بررسی تطبیقی قصه‌ی فریدون به روایت ماصرمی‌ها [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 54-79]

ع

  • علمی‌تخیلی و فانتزی بازنمایی هویت قومی در رمان نوجوان «دشت متلاطم» تو بلوچ نیستی... اگر هم باشی، از ما نیستی! [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 1-27]
  • علی اکبرکرمانی‌نژاد بازنمایی هویت قومی در رمان نوجوان «دشت متلاطم» تو بلوچ نیستی... اگر هم باشی، از ما نیستی! [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 1-27]
  • عناصر شهری «بررسی چگونگی رویکرد به شهر در شعر نوجوان ایران» [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 160-185]

ف

  • فرانقش اندیشگانی مطالعة شیوه‌های بازنمایی زنان در ده داستان کودک از محمدرضا یوسفی «بر مبنای فرانقش اندیشگانی» [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 1-26]
  • فرهاد حسن‌زاده بررسی تطبیقی مهارت‌های زندگی در رمان‌های(نوجوانان) اریش کستنر و فرهاد حسن زاده [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 80-106]
  • فرهنگ بختیاری مقایسۀ قصۀ «خیر و شر» در هفت‌پیکر با بازنویسی آن به گویش بختیاری از نظر روایت‌مندی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 129-159]
  • فریدون بررسی تطبیقی قصه‌ی فریدون به روایت ماصرمی‌ها [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 54-79]

ق

  • قربانی بازتولید کهن‌الگوی قربانی در چهار رمان نوجوان انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (منتخب دهه‌ی60تا90) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 101-128]
  • قصۀ خیر و شر مقایسۀ قصۀ «خیر و شر» در هفت‌پیکر با بازنویسی آن به گویش بختیاری از نظر روایت‌مندی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 129-159]

ک

  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازتولید کهن‌الگوی قربانی در چهار رمان نوجوان انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (منتخب دهه‌ی60تا90) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 101-128]
  • کتاب مصورکودکان پویش مدلی برای ترجمه‌ی کتابهای مصور کودکان گروه‌های سنی ب و ج با رویکرد بینانشانه‌ای [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 49-78]
  • کشاورز نقش کارکرد در شکل‌گیری سبک: یک بررسی تطبیقی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 107-128]
  • کلیله‌ودمنه زدودن غبار از نور دیدگان (بررسی شگردهای تمرکززدایی در کلیله‌ودمنه) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 155-184]
  • کمپبل بررسی سفر قهرمان در رمان سه‌گانه‌‌‌ی اَشَوَزدَنگهِه اثر آرمان آرین براساس الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 129-154]
  • کهن‌الگو بررسی سفر قهرمان در رمان سه‌گانه‌‌‌ی اَشَوَزدَنگهِه اثر آرمان آرین براساس الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 129-154]
  • کودک مقایسۀ قصۀ «خیر و شر» در هفت‌پیکر با بازنویسی آن به گویش بختیاری از نظر روایت‌مندی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 129-159]

گ

  • گاو بررسی تطبیقی قصه‌ی فریدون به روایت ماصرمی‌ها [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 54-79]
  • گفتار کودکانه Babytalk بوطیقای شناختیِ گفتار کودکانه و قابلیت‌های بوطیقایی لالایی‌ها [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 185-208]
  • گویش شکسته‌نویسی در ادبیات کودک [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 27-48]
  • گیدوس نقش کارکرد در شکل‌گیری سبک: یک بررسی تطبیقی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 107-128]

ل

  • لالایی‌های فارسی بوطیقای شناختیِ گفتار کودکانه و قابلیت‌های بوطیقایی لالایی‌ها [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 185-208]
  • لذت‌آفرینی زدودن غبار از نور دیدگان (بررسی شگردهای تمرکززدایی در کلیله‌ودمنه) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 155-184]

م

  • محاوره شکسته‌نویسی در ادبیات کودک [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 27-48]
  • محمدرضا یوسفی مطالعة شیوه‌های بازنمایی زنان در ده داستان کودک از محمدرضا یوسفی «بر مبنای فرانقش اندیشگانی» [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 1-26]
  • مسئله‌ی ادبیات نوجوان فهم مسئله‌ی اصلی ادبیات نوجوان بر مبنای رویکرد روان‌شناسی اگزیستانسیال (ارنستو اسپینلی) [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 186-216]
  • مهارت‌های زندگی بررسی تطبیقی مهارت‌های زندگی در رمان‌های(نوجوانان) اریش کستنر و فرهاد حسن زاده [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 80-106]

ن

  • نظامی مقایسۀ قصۀ «خیر و شر» در هفت‌پیکر با بازنویسی آن به گویش بختیاری از نظر روایت‌مندی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 129-159]
  • نظریه‌ی ادبیات نوجوان فهم مسئله‌ی اصلی ادبیات نوجوان بر مبنای رویکرد روان‌شناسی اگزیستانسیال (ارنستو اسپینلی) [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 186-216]
  • نهاد قدرت بررسی تأثیر نهادهای قدرت بر آثار کودک و نوجوان ایران نمونه‌پژوهی: آثار تألیف و ترجمه جایزه‌گرفته پیش و پس از انقلاب اسلامی (1367-1340) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 79-100]

و

ه

  • هویت قومی بازنمایی هویت قومی در رمان نوجوان «دشت متلاطم» تو بلوچ نیستی... اگر هم باشی، از ما نیستی! [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 1-27]