دوره 15 (1403)
دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
تعداد مقالات: 8
مولفه ها و مهارت های تفکر خلاق در کتاب های داستانی تصویری: تحلیلی بر مجموعه کتابهای مرغک
دوره 6، شماره 1 ، آبان 1394، صفحه 1-28
چکیده
ادبیات کودک به ویژه کتاب های تصویری ابزارهای ارزشمندی برای پرورش خلاقیت در کودکان محسوب می شوند. هوش داستانی و توانایی بازنمایی نمادین در کودکان، نقش بسزایی در بهره وری آنان از کتاب های داستانی تصویری ... بیشترتأملی بر هیچانگی : "هیچ هیچ هیچانه" و رابطهی متن و تصویر در آن
دوره 6، شماره 1 ، آبان 1394، صفحه 29-58
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی شگردهای تعامل متن و تصویر در کتاب "هیچ هیچ هیچانه" است. به این منظور، اثر یادشده که شامل 52 شعر از هفت شاعر نامآشنای کودک ایران است، مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش تحلیل محتوای قیاسی- ... بیشتربررسی مفهوم هویت در مجموعه داستانهای قصههای شیرین مغزدار و قصه بازی شادی
دوره 6، شماره 1 ، آبان 1394، صفحه 59-86
چکیده
یکی از موضوعهای اساسی دنیای مدرن، مسئلهی هویت است که در این مطالعه به بررسی این مسئله در داستانهای کودک پرداخته شده است. در این پژوهش با رویکردی غیرپیدایشی، مولفههای هویت ملی در داستانهای یادشده، ... بیشترسودای بازی و براندازی: نگاهی به برهمکنشِ پارودیکِ تصویر و واژه در کتاب تصویریداستانیِ منم موش گرسنه/ میخورمت درسته
دوره 6، شماره 1 ، آبان 1394، صفحه 87-122
چکیده
هدف این جستار، بازنگری مفهوم و کارکرد پارودی در کتاب تصویریداستانی منم موش گرسنه/ میخورمت درسته است. با چنین نگرشی و در کنار معنای کلاسیک پارودی، امکان پارودیشدن متن واژگانی توسط متن تصویری و برعکس، ... بیشترشگردهای تمرکززدایی در تصویر و برهمکنش متن و تصویر در کتابهای تصویری
دوره 6، شماره 1 ، آبان 1394، صفحه 123-150
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی شگردهای تمرکززدایی در تصویر و همچنین برهمکنش میان متن و تصویر در کتابهای کودکان است. اصطلاح تمرکززدایی نخستین بار از سوی خسرونژاد (1382) در تشریح نظریهی معصومیت و تجربه ... بیشتربررسی تطبیقی کتاب های داستانی- تصویری عربی، فارسی و انگلیسی بر مبنای شگردهای تمرکززدایی با نگاهی به داستان های: کاموای اضافی، کرم سه نقطه، و قصه قبل از خواب
دوره 6، شماره 1 ، آبان 1394، صفحه 151-174
چکیده
چکیده: یکی از مهمترین ساز و کارهایی که ادبیات کودک از آن بهره میگیرد تا بامخاطبِ خویش ارتباطی خلاقانه برقرار کرده و زمینهسازِ تفکر خلاق در وی شود، ویژگیِ تمرکززدایی است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی ... بیشتربررسی سیر تحوّل تاریخی تصویرگری در بازنویسیها و بازآفرینیهای داستان خاله سوسکه
دوره 6، شماره 1 ، آبان 1394، صفحه 175-204
چکیده
این مقاله به بررسی سیر تحوّل تاریخی تصویرگری بازنویسیها و بازآفرینیهای داستان خاله سوسکه میپردازد. در این پژوهش، تمام نسخههای مصور در دسترس خاله سوسکه از چاپهای سنگی سدهی پیشین تا نسخههای ... بیشتردر جستوجوی نظریهی ویژهی کتابهای تصویریداستانی
دوره 6، شماره 1 ، آبان 1394، صفحه 205-224