دوره 15 (1403)
دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
تعداد مقالات: 7
اقتباس مفهومی و نگارشی از شاهنامه در ادبیّات کودک و نوجوان
دوره 4، شماره 2 ، بهمن 1392، صفحه 1-18
چکیده
چکیده امروزه عملکردهای فرهنگی سبب شده است که قلمرو ادبیّات کودک و نوجوان به سوی متون کهن ادبی کشیده شود. در این میان شاهنامهی فردوسی، شاهکار کلاسیک زبان فارسی به عنوان پرکاربردترین متن ادبی کهن، ... بیشترغزالهی خورشید: نگاهی به نظریه و دنیای متن، همراه با دیگرخوانیِ قصهی «خورشید توی آسمان و خورشید توی دل من»
دوره 4، شماره 2 ، بهمن 1392، صفحه 19-52
چکیده
چکیده هدف این جستار، دیگرخوانیِ یکی از کتابهای مجموعهی 10 جلدی داستانهای فکری، 10 جلدی نوشتهی مرتضی خسرونژاد و نشاندادنِ توانِ دیگرخوانی در بررسیِ آثار ادبیات کودک و آشکار کردنِ ارزشهایِ ... بیشترانواع ترانه های کودکان (مطالعهی موردی: طبقهبندی نظم شفاهی کودکان خراسان)
دوره 4، شماره 2 ، بهمن 1392، صفحه 53-82
چکیده
چکیده گفتار پیش رو، گزارشی از پژوهشی میدانی است که به منظور گشودن راهی برای شناخت و بررسی دقیقتر ترانههای فولکلوریک کودکان صورت گرفته است. پژوهشگر پس از گردآوری ترانهها، شعروارهها و درمجموع، تمام ... بیشترمقایسهی سیمرغ منطقالطیر عطار با آلیس در آن سوی آینهی کارول بر اساس نظریهی تقارن آینهای
دوره 4، شماره 2 ، بهمن 1392، صفحه 83-104
چکیده
چکیده منطقالطیر عطار و آلیس در آن سوی آینهی کارول از آثار معروف و مشهور جهانی هستند. این مقاله در پی تحلیل مقایسهای سیمرغ و سیمرغ، قهرمانان داستان تمثیلی منطقالطیر عطار با کتاب تخیلی ... بیشترساخت بازیهای رایانهای براساس قصههای بلند عامیانهی ایرانی (با تکیه بر داستان قهرمان قاتل)
دوره 4، شماره 2 ، بهمن 1392، صفحه 105-126
چکیده
چکیده بخش عظیمی از ادبیات داستانی ایران که ادبیات حماسی، تعلیمی، عرفانی و عامیانه را در بر میگیرد؛ حکمتها و معارف کمنظیری دارد. این گنجینهی غنی، متناسب با مخاطبان گوناگون قابلیت بازآفرینی در قالبهای ... بیشتربررسی واژگان خوانداری کودکان دبستانی و مقایسهی آنها با واژگان نوشتاری آنان
دوره 4، شماره 2 ، بهمن 1392، صفحه 127-148
چکیده
وجود کتاب مناسب و درخور ویژگیهای کودک، در ایجاد انگیزه و عادت مطالعه بسیار مؤثر است. کتاب کودک و نوجوان هم از نظر موضوع و هم از نظر سبک نگارش، نباید از محدودهی تواناییهای ذهنی او فراتر باشد. اگر ... بیشتربازخوانی قصههای کودکان بر مبنای مولفهی طرحواره در رویکردِ شناختی
دوره 4، شماره 2 ، بهمن 1392، صفحه 149-174