دوره 15 (1403)
دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
تعداد مقالات: 7
بررسی هوش اجتماعی و مؤلّفه های آن در محتوای کتاب های فارسی(بخوانیم) دورهی ابتدایی
دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 1-24
چکیده
ادوارد تورندایک نشان داد که انسان برای ایجاد یک رابطهی اجتماعی مناسب و موفّق عمل کردن در زندگی اجتماعی به مجموعه مهارتهایی نیاز دارد که از هوش اجتماعی نشأت میگیرند. ذهن آمادهی کودکان بستری مناسب ... بیشتردرنگی بر پیوندهای بینامتنی در داستان در باغ بزرگ باران میبارید نوشتهی احمدرضا احمدی
دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 25-48
چکیده
بینامتنیت رویکردی ادبی است که به منتقدان این امکان را میدهد تا به شیوهای علمی و نظاممند پیوندهای موجود در میان آثار ادبی را بررسی کنند. ژرار ژنت یکی از مهمترین نظریهپردازان این رویکرد است که ... بیشتربررسی خشونت نمادین در رمان من نوکر بابا نیستم نوشته احمد اکبر پور
دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 49-64
چکیده
چکیدهرمان «من نوکر بابا نیستم» احمد اکبرپور از آثار حائز اهمیت و با ارزش ادبیات کودک و نوجوان است. این اثر، کمتر نقد و ارزیابی شده است. در مقالهی حاضر با اتخاذ رویکردی جامعهشناختی به ارزیابی اثر ... بیشتربررسی شخصیتپردازی در داستانهای خردسالان با تمرکز بر ۳۹ اثر
دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 65-86
چکیده
خردسالان به دلیل ویژگیهای خاص ذهنی و شناختی دارای جایگاهی ویژهاند. ادبیات آنان نیز دارای خصوصیات منحصر به فردی است، چرا که این گروه معمولاً قادر به خواندن نیستند و با ادبیات با واسطهی راوی یا داستانگو ... بیشتررهاوردهای نظریهی تمرکززدایی برای ایدئولوژیهای جنسیتی: مطالعهی موردی افسانهی "لجباز"
دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 87-106
چکیده
هدف از پژوهش حاضر مطالعهی رهاوردهای نظریهی تمرکززدایی (نوسان میان تمرکزگرایی و تمرکززدایی) برای ایدئولوژیهای جنسیتی در افسانهی "لجباز"، از مجموعه قصههای صبحی است و از این رو به پرسشهای سهگانهی ... بیشترنظریه و نقد ادبیات کودک به روایت کتاب ماه کودک و نوجوان (1376 ـ 1380)
دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 107-132
چکیده
بررسی نظریهها و نقدهای منتشر شده در نشریات نظری و تخصصی ادبیات کودک، میتواند در روشن شدن مسیر حرکت ادبیات کودک و تبیین نقاط قوت و ضعف جریان نقد و نظریهپردازی آن نقش مهمی داشته باشد. در این پژوهش ... بیشترنقد تطبیقی عناصر داستان (نحوی و کشتیبان )با بازآفرینی آن (حکایت مرد و دریا)
دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 133-146