آ
-
آذریزدی
شناخت الگوی فهم و گرایش هرمنوتیک آذریزدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 299-326]
-
آلودهانگاری
آلوده انگاری کریستوا و بدنمندی در بلوغ دختران (تحلیل سه رمان نوجوان) [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 107-134]
-
آنیمیسم
کاربرد عناصر اساطیری در داستان های فانتزی کودکان دهۀ هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 111-134]
-
آهوی پیشونیسفید
مواجهۀ قهرمان با "لامیا" در پویانمایی گیسوکمند و فیلم آهوی پیشونی سفید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 25-54]
ا
-
احمدرضا احمدی
مطالعه تحلیلی تأثیر شعر موج نو بر تصویرگری کتاب کودک در ایران با تاکید بر آثار احمدرضا احمدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 55-80]
-
اسطوره
کاربرد عناصر اساطیری در داستان های فانتزی کودکان دهۀ هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 111-134]
-
اقتباس
بایستههای اقتباس در داستانهای فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی : نمونهی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و کودک فیلسوف، لیلا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 135-160]
-
امر مطرود
آلوده انگاری کریستوا و بدنمندی در بلوغ دختران (تحلیل سه رمان نوجوان) [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 107-134]
-
ایدئولوژی
بازتولید انگارههای گفتمان سنّتی جنسیت در نوشتههای کودکان و نوجوانان [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 135-160]
ب
-
بازنویسی
شناخت الگوی فهم و گرایش هرمنوتیک آذریزدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 299-326]
-
بازی رایانهای
درآمدی برظرفیت های مطلوب هفت پیکر نظامی برای ساخت بازی رایانهای در سبک نقش آفرینی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 55-82]
پ
-
پرخواننده
بررسی میزان همسانی و ناهمسانی سلیقهی کودکان و سلیقهی داوران و منتقدان بزرگسال کودک در گزینش کتابهای برتر [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 273-298]
ت
-
تجربهی بدنی
آلوده انگاری کریستوا و بدنمندی در بلوغ دختران (تحلیل سه رمان نوجوان) [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 107-134]
-
تحلیل انتقادی گفتمان
بازتولید انگارههای گفتمان سنّتی جنسیت در نوشتههای کودکان و نوجوانان [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 135-160]
-
ترجمهی ادبیات نوجوان
رویکردی فرهنگی به هویت در ترجمهی ادبیات نوجوان: مطالعهی موردی رمان خورشید هم یک ستاره است [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 245-272]
-
تشبیه
تحلیل عناصر زبان عامه در قصههای مجید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 1-24]
-
تصویرگری
در تقابل با انگارهی غالب: تأملی بر کتابهای تصویری دو دوست و طوطی و بازرگان از منظر فمینیسم [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 161-192]
-
تصویرگری
مطالعه تحلیلی تأثیر شعر موج نو بر تصویرگری کتاب کودک در ایران با تاکید بر آثار احمدرضا احمدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 55-80]
-
تفکر انتقادی
بررسی مولفههای مدرنیته در آثار محمد رضا شمس [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 1-24]
-
تکرار
تحلیل عناصر زبان عامه در قصههای مجید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 1-24]
ج
-
جادو
کاربرد عناصر اساطیری در داستان های فانتزی کودکان دهۀ هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 111-134]
-
جامعهی نمایش
چالش متن های ظاهری و زایشی در رمان «زیبا صدایم کن» (بر اساس نظریه ی کریستوا) [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 221-244]
-
جشنواره
بررسی میزان همسانی و ناهمسانی سلیقهی کودکان و سلیقهی داوران و منتقدان بزرگسال کودک در گزینش کتابهای برتر [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 273-298]
ح
-
حقیقت و مرد دانا
نقش داستان در پرورش و تقویت مهارت پرسشگری کودک؛ بررسی موردی داستان حقیقت و مرد دانا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 193-220]
-
حماسه ی عاشقانه
درآمدی برظرفیت های مطلوب هفت پیکر نظامی برای ساخت بازی رایانهای در سبک نقش آفرینی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 55-82]
-
حمیدرضا شاهآبادی
بررسی عوامل و نشانههای راوی اعتمادناپذیر در رمان نوجوان وقتی مژی گم شد و اثرگذاری آن بر عنصر غالب معرفتشناسانه [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 81-106]
خ
-
خوانندهی نهفته
آیا متن میتواند کودک را به آغوش گیرد؟ کندوکاو خوانندهی نهفته در داستانهای کتابهای درسی فارسی دورهی اول دبستان (اول تا سوم) [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 83-110]
د
-
داستان
نقش داستان در پرورش و تقویت مهارت پرسشگری کودک؛ بررسی موردی داستان حقیقت و مرد دانا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 193-220]
-
داستان
آیا متن میتواند کودک را به آغوش گیرد؟ کندوکاو خوانندهی نهفته در داستانهای کتابهای درسی فارسی دورهی اول دبستان (اول تا سوم) [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 83-110]
-
داستانهای فکری
بایستههای اقتباس در داستانهای فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی : نمونهی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و کودک فیلسوف، لیلا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 135-160]
-
دستکاری
رویکردی فرهنگی به هویت در ترجمهی ادبیات نوجوان: مطالعهی موردی رمان خورشید هم یک ستاره است [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 245-272]
-
دو دوست
در تقابل با انگارهی غالب: تأملی بر کتابهای تصویری دو دوست و طوطی و بازرگان از منظر فمینیسم [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 161-192]
-
دیکته
بررسی و تحلیل تکنیکهای انضباطی گفتمان قدرت و شیوههای مقاومت کودک در نمایشنامهی دیکته غلامحسین ساعدی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 239-264]
-
دیوید هی
نمود معنویت در داستانهای کودک کلر ژوبرت براساس نظریه آگاهی ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 161-186]
ر
-
راوی اعتمادناپذیر
بررسی عوامل و نشانههای راوی اعتمادناپذیر در رمان نوجوان وقتی مژی گم شد و اثرگذاری آن بر عنصر غالب معرفتشناسانه [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 81-106]
-
ربکا نای
نمود معنویت در داستانهای کودک کلر ژوبرت براساس نظریه آگاهی ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 161-186]
-
رمان زیبا صدایم کن
چالش متن های ظاهری و زایشی در رمان «زیبا صدایم کن» (بر اساس نظریه ی کریستوا) [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 221-244]
-
رمان نوجوان
آلوده انگاری کریستوا و بدنمندی در بلوغ دختران (تحلیل سه رمان نوجوان) [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 107-134]
-
رنگهای نمادین
جستاری در کارکرد نمادین رنگ و انواع دلالتهای آن در شعر کودک و نوجوان دههی شصت تا هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 25-54]
-
رویکرد فرهنگی
رویکردی فرهنگی به هویت در ترجمهی ادبیات نوجوان: مطالعهی موردی رمان خورشید هم یک ستاره است [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 245-272]
-
ریتم
تحلیل عناصر زبان عامه در قصههای مجید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 1-24]
ز
-
زیبا صدایم کن
تحلیل عنوان رمانهای نوجوان (رمان هستی، زیبا صدایم کن و عاشقانههای یونس در شکم ماهی) از دیدگاه توصیفی ژرار ژنت [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 289-312]
ژ
-
ژولیا کریستوا
آلوده انگاری کریستوا و بدنمندی در بلوغ دختران (تحلیل سه رمان نوجوان) [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 107-134]
س
-
ساحت خیالی
خوانش رمان نوجوانِ این وبلاگ واگذار میشود بر اساس اصول نقد لاکانی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 211-238]
-
ساحت نمادین
خوانش رمان نوجوانِ این وبلاگ واگذار میشود بر اساس اصول نقد لاکانی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 211-238]
-
ساعدی
بررسی و تحلیل تکنیکهای انضباطی گفتمان قدرت و شیوههای مقاومت کودک در نمایشنامهی دیکته غلامحسین ساعدی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 239-264]
-
سرپیچی
چالش متن های ظاهری و زایشی در رمان «زیبا صدایم کن» (بر اساس نظریه ی کریستوا) [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 221-244]
-
سعید ناجی
بایستههای اقتباس در داستانهای فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی : نمونهی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و کودک فیلسوف، لیلا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 135-160]
-
سفر قهرمانی
مواجهۀ قهرمان با "لامیا" در پویانمایی گیسوکمند و فیلم آهوی پیشونی سفید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 25-54]
-
سوررئالیسم
مطالعه تحلیلی تأثیر شعر موج نو بر تصویرگری کتاب کودک در ایران با تاکید بر آثار احمدرضا احمدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 55-80]
ش
-
شبهای بیستاره
تحلیل گفتمان انتقادی رمان شبهای بیستاره بر اساس دیدگاه فرکلاف [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 187-210]
-
شعر کودک و نوجوان
جستاری در کارکرد نمادین رنگ و انواع دلالتهای آن در شعر کودک و نوجوان دههی شصت تا هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 25-54]
-
شلایر ماخر
شناخت الگوی فهم و گرایش هرمنوتیک آذریزدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 299-326]
ط
-
طوطی و بازرگان
در تقابل با انگارهی غالب: تأملی بر کتابهای تصویری دو دوست و طوطی و بازرگان از منظر فمینیسم [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 161-192]
ع
-
عاشقانههای یونس در شکم ماهی
تحلیل عنوان رمانهای نوجوان (رمان هستی، زیبا صدایم کن و عاشقانههای یونس در شکم ماهی) از دیدگاه توصیفی ژرار ژنت [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 289-312]
-
عروسک سخنگو
بازتولید انگارههای گفتمان سنّتی جنسیت در نوشتههای کودکان و نوجوانان [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 135-160]
-
عقدهی مادری
مواجهۀ قهرمان با "لامیا" در پویانمایی گیسوکمند و فیلم آهوی پیشونی سفید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 25-54]
-
عنوان
تحلیل عنوان رمانهای نوجوان (رمان هستی، زیبا صدایم کن و عاشقانههای یونس در شکم ماهی) از دیدگاه توصیفی ژرار ژنت [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 289-312]
ف
-
فانتزی
کاربرد عناصر اساطیری در داستان های فانتزی کودکان دهۀ هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 111-134]
-
فرکلاف
تحلیل گفتمان انتقادی رمان شبهای بیستاره بر اساس دیدگاه فرکلاف [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 187-210]
-
فرکلاف
بازتولید انگارههای گفتمان سنّتی جنسیت در نوشتههای کودکان و نوجوانان [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 135-160]
-
فمینیسم
در تقابل با انگارهی غالب: تأملی بر کتابهای تصویری دو دوست و طوطی و بازرگان از منظر فمینیسم [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 161-192]
ق
-
قدرت
بررسی و تحلیل تکنیکهای انضباطی گفتمان قدرت و شیوههای مقاومت کودک در نمایشنامهی دیکته غلامحسین ساعدی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 239-264]
-
قصههای قرآنی
بررسی کارکردهای نظریه اسکوپوس در ترجمه ادبیات کودک و نوجوان (مطالعه موردی ترجمههای فارسی «قصص الحیوان فی القرآن الکریم» نوشته احمد بهجت) [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 265-288]
-
قصههای مجید
تحلیل عناصر زبان عامه در قصههای مجید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 1-24]
ک
-
کارکرد توصیفی ژنت
تحلیل عنوان رمانهای نوجوان (رمان هستی، زیبا صدایم کن و عاشقانههای یونس در شکم ماهی) از دیدگاه توصیفی ژرار ژنت [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 289-312]
-
کارکردها
بررسی کارکردهای نظریه اسکوپوس در ترجمه ادبیات کودک و نوجوان (مطالعه موردی ترجمههای فارسی «قصص الحیوان فی القرآن الکریم» نوشته احمد بهجت) [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 265-288]
-
کارول.اس. پیرسون
مواجهۀ قهرمان با "لامیا" در پویانمایی گیسوکمند و فیلم آهوی پیشونی سفید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 25-54]
-
کتاب تصویری
در تقابل با انگارهی غالب: تأملی بر کتابهای تصویری دو دوست و طوطی و بازرگان از منظر فمینیسم [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 161-192]
-
کتابهای برگزیده
بررسی میزان همسانی و ناهمسانی سلیقهی کودکان و سلیقهی داوران و منتقدان بزرگسال کودک در گزینش کتابهای برتر [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 273-298]
-
کتابهای درسی فارسی دبستان
آیا متن میتواند کودک را به آغوش گیرد؟ کندوکاو خوانندهی نهفته در داستانهای کتابهای درسی فارسی دورهی اول دبستان (اول تا سوم) [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 83-110]
-
کریستوا
چالش متن های ظاهری و زایشی در رمان «زیبا صدایم کن» (بر اساس نظریه ی کریستوا) [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 221-244]
-
کلر ژوبرت
نمود معنویت در داستانهای کودک کلر ژوبرت براساس نظریه آگاهی ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 161-186]
-
کلیشهزدایی
بررسی مولفههای مدرنیته در آثار محمد رضا شمس [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 1-24]
-
کنایه
تحلیل عناصر زبان عامه در قصههای مجید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 1-24]
-
کودک
بررسی و تحلیل تکنیکهای انضباطی گفتمان قدرت و شیوههای مقاومت کودک در نمایشنامهی دیکته غلامحسین ساعدی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 239-264]
-
کودک
نقش داستان در پرورش و تقویت مهارت پرسشگری کودک؛ بررسی موردی داستان حقیقت و مرد دانا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 193-220]
-
کودک
آیا متن میتواند کودک را به آغوش گیرد؟ کندوکاو خوانندهی نهفته در داستانهای کتابهای درسی فارسی دورهی اول دبستان (اول تا سوم) [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 83-110]
-
کودک فیلسوف
بایستههای اقتباس در داستانهای فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی : نمونهی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و کودک فیلسوف، لیلا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 135-160]
-
کودک و نوجوان
بررسی میزان همسانی و ناهمسانی سلیقهی کودکان و سلیقهی داوران و منتقدان بزرگسال کودک در گزینش کتابهای برتر [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 273-298]
گ
-
گفتمان زنستیز
تحلیل گفتمان انتقادی رمان شبهای بیستاره بر اساس دیدگاه فرکلاف [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 187-210]
-
گیسوکمند (راپونزل)[1]
مواجهۀ قهرمان با "لامیا" در پویانمایی گیسوکمند و فیلم آهوی پیشونی سفید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 25-54]
ل
-
لامیا
مواجهۀ قهرمان با "لامیا" در پویانمایی گیسوکمند و فیلم آهوی پیشونی سفید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 25-54]
-
لحن
تحلیل عناصر زبان عامه در قصههای مجید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 1-24]
-
لیزا
بایستههای اقتباس در داستانهای فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی : نمونهی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و کودک فیلسوف، لیلا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 135-160]
-
لیلا
بایستههای اقتباس در داستانهای فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی : نمونهی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و کودک فیلسوف، لیلا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 135-160]
م
-
متیو لیپمن
بایستههای اقتباس در داستانهای فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی : نمونهی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و کودک فیلسوف، لیلا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 135-160]
-
مجموعهی رنگ عشق
مطالعه تحلیلی تأثیر شعر موج نو بر تصویرگری کتاب کودک در ایران با تاکید بر آثار احمدرضا احمدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 55-80]
-
محمدرضا شمس
بررسی مولفههای مدرنیته در آثار محمد رضا شمس [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 1-24]
-
مخاطب نوجوان
بررسی عوامل و نشانههای راوی اعتمادناپذیر در رمان نوجوان وقتی مژی گم شد و اثرگذاری آن بر عنصر غالب معرفتشناسانه [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 81-106]
-
مدرنیسم
بررسی مولفههای مدرنیته در آثار محمد رضا شمس [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 1-24]
-
مرجان وفائیان
در تقابل با انگارهی غالب: تأملی بر کتابهای تصویری دو دوست و طوطی و بازرگان از منظر فمینیسم [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 161-192]
-
معرفتشناسی
بررسی عوامل و نشانههای راوی اعتمادناپذیر در رمان نوجوان وقتی مژی گم شد و اثرگذاری آن بر عنصر غالب معرفتشناسانه [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 81-106]
-
معنویت کودکان
نمود معنویت در داستانهای کودک کلر ژوبرت براساس نظریه آگاهی ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 161-186]
-
مقاومت
بررسی و تحلیل تکنیکهای انضباطی گفتمان قدرت و شیوههای مقاومت کودک در نمایشنامهی دیکته غلامحسین ساعدی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 239-264]
-
ملاکهای سنجش
بررسی میزان همسانی و ناهمسانی سلیقهی کودکان و سلیقهی داوران و منتقدان بزرگسال کودک در گزینش کتابهای برتر [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 273-298]
-
مهارت پرسشگری
نقش داستان در پرورش و تقویت مهارت پرسشگری کودک؛ بررسی موردی داستان حقیقت و مرد دانا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 193-220]
-
موج نو
مطالعه تحلیلی تأثیر شعر موج نو بر تصویرگری کتاب کودک در ایران با تاکید بر آثار احمدرضا احمدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 55-80]
-
موسیقی نثر
تحلیل عناصر زبان عامه در قصههای مجید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 1-24]
ن
-
نظام چندگانه
رویکردی فرهنگی به هویت در ترجمهی ادبیات نوجوان: مطالعهی موردی رمان خورشید هم یک ستاره است [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 245-272]
-
نظریهی اسکوپوس
بررسی کارکردهای نظریه اسکوپوس در ترجمه ادبیات کودک و نوجوان (مطالعه موردی ترجمههای فارسی «قصص الحیوان فی القرآن الکریم» نوشته احمد بهجت) [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 265-288]
-
نقد لاکانی
خوانش رمان نوجوانِ این وبلاگ واگذار میشود بر اساس اصول نقد لاکانی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 211-238]
-
نقش آفرینی
درآمدی برظرفیت های مطلوب هفت پیکر نظامی برای ساخت بازی رایانهای در سبک نقش آفرینی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 55-82]
-
نمادهای مرسوم
جستاری در کارکرد نمادین رنگ و انواع دلالتهای آن در شعر کودک و نوجوان دههی شصت تا هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 25-54]
-
نویسندگان کودک و نوجوان
بازتولید انگارههای گفتمان سنّتی جنسیت در نوشتههای کودکان و نوجوانان [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 135-160]
و
-
واژههای کلیدی: آشناییزدایی
جستاری در کارکرد نمادین رنگ و انواع دلالتهای آن در شعر کودک و نوجوان دههی شصت تا هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 25-54]
-
واژههای کلیدی: آگاهی ارتباطی
نمود معنویت در داستانهای کودک کلر ژوبرت براساس نظریه آگاهی ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 161-186]
-
واژه های کلیدی: ادبیات فارسی
درآمدی برظرفیت های مطلوب هفت پیکر نظامی برای ساخت بازی رایانهای در سبک نقش آفرینی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 55-82]
-
واژههای کلیدی: ادبیات کودکان
کاربرد عناصر اساطیری در داستان های فانتزی کودکان دهۀ هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 111-134]
-
واژههای کلیدی: الیناسیون
بررسی مولفههای مدرنیته در آثار محمد رضا شمس [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 1-24]
-
واژههای کلیدی: انگارههای جنسیتی
بازتولید انگارههای گفتمان سنّتی جنسیت در نوشتههای کودکان و نوجوانان [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 135-160]
-
واژههای کلیدی: ایدن چمبرز
آیا متن میتواند کودک را به آغوش گیرد؟ کندوکاو خوانندهی نهفته در داستانهای کتابهای درسی فارسی دورهی اول دبستان (اول تا سوم) [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 83-110]
-
واژههای کلیدی: ترجمهی ادبیات کودک و نوجوان
بررسی کارکردهای نظریه اسکوپوس در ترجمه ادبیات کودک و نوجوان (مطالعه موردی ترجمههای فارسی «قصص الحیوان فی القرآن الکریم» نوشته احمد بهجت) [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 265-288]
-
واژههای کلیدی: رمان این وبلاگ واگذار میشود
خوانش رمان نوجوانِ این وبلاگ واگذار میشود بر اساس اصول نقد لاکانی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 211-238]
-
واژههای کلیدی: رمان نوجوان
تحلیل عنوان رمانهای نوجوان (رمان هستی، زیبا صدایم کن و عاشقانههای یونس در شکم ماهی) از دیدگاه توصیفی ژرار ژنت [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 289-312]
-
واژههای کلیدی: رویکرد انتقادی
تحلیل گفتمان انتقادی رمان شبهای بیستاره بر اساس دیدگاه فرکلاف [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 187-210]
-
وقتی مژی گم شد
بررسی عوامل و نشانههای راوی اعتمادناپذیر در رمان نوجوان وقتی مژی گم شد و اثرگذاری آن بر عنصر غالب معرفتشناسانه [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 81-106]
ه
-
هدی حدادی
در تقابل با انگارهی غالب: تأملی بر کتابهای تصویری دو دوست و طوطی و بازرگان از منظر فمینیسم [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 161-192]
-
هرمنوتیک سنتی
شناخت الگوی فهم و گرایش هرمنوتیک آذریزدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 299-326]
-
هستی
تحلیل عنوان رمانهای نوجوان (رمان هستی، زیبا صدایم کن و عاشقانههای یونس در شکم ماهی) از دیدگاه توصیفی ژرار ژنت [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 289-312]
-
هفت پیکر
درآمدی برظرفیت های مطلوب هفت پیکر نظامی برای ساخت بازی رایانهای در سبک نقش آفرینی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 55-82]
-
همسانی و ناهمسانی
بررسی میزان همسانی و ناهمسانی سلیقهی کودکان و سلیقهی داوران و منتقدان بزرگسال کودک در گزینش کتابهای برتر [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 273-298]
-
هوشنگ مرادیکرمانی
تحلیل عناصر زبان عامه در قصههای مجید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 1-24]
-
هویت فرهنگی
رویکردی فرهنگی به هویت در ترجمهی ادبیات نوجوان: مطالعهی موردی رمان خورشید هم یک ستاره است [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 245-272]
ی
-
یونگ
مواجهۀ قهرمان با "لامیا" در پویانمایی گیسوکمند و فیلم آهوی پیشونی سفید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 25-54]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد