دوره 16 (1404)
دوره 15 (1403)
دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
تعداد مقالات: 11
ضحاک، روایتهفت راوی در پیچ و خم بازآفرینی، برهمکنش تصویر و متن و حلقهی کندوکاو فلسفی
دوره 16، شماره 2 ، آذر 1404
چکیده
برنامهی آموزش فلسفه به کودکان، دستخوش تحولاتی در مفاهیم، ساختار و اهداف خود شده است. چرخش از انسانگرایی به سوی پساانسانگرایی یکی از مهمترین تحولات آن است. این تغییر در پارادایم، منابع و داستانهای ... بیشترمعیارهای ساخت نام در رمان های فانتزی کودکان بر مبنای نقد تکوینی
دوره 16، شماره 2 ، آذر 1404
چکیده
فانتزی گونه ای ادبی، مبتنی بر تخیل است که در ادبیات کودکان جایگاه مهمی دارد. دنیای کودکان محل به کارگیری حواس پنجگانه است و خلق آثار تخیلی و وهمی قابل درک کودکان، امری تخصصی و پر اهمیت است. بسیاری از ... بیشتربررسی نقش طنز در موفقیت و ماندگاری شعرهای کودک منوچهر احترامی با تکیه بر مجموعه اشعار حسنی
دوره 16، شماره 2 ، آذر 1404
چکیده
منوچهر احترامی از قدیمیترین و موفقترین نویسندگان و سرایندگان ادبیات کودک و نوجوان ایران است که مجموعه شعرهایش بهویژه مجموعه حسنی نگو یه دستهگل او پس از انقلاب اسلامی تا به امروز، با تیراژ چندمیلیونی ... بیشترفراگفتمان تبادلی (گزارهها و چارچوبسازهها) در مجله الحسینی الصغیر بر اساس انگاره هایلند(2005)
دوره 16، شماره 2 ، آذر 1404
چکیده
فراگفتمان یکی از مباحث مطرح شده در حوزۀ تحلیل گفتمان میباشد. فراگفتمان، اصطلاحی برای نامیدن امکانات فرازبانی برای برقراری تعامل در گفتمان است. انگارۀ هایلند با دو بعد تعاملی و تبادلی یکی از کاملترین ... بیشترتحلیل تطبیقی دو داستان مینی مالیستی «قریةالحروف» و «درخت ستاره» بر اساس نظریه ریختشناسی پراپ
دوره 16، شماره 2 ، آذر 1404
چکیده
ادبیات تطبیقی مشابهتهای محتوایی و ساختاری میان آثار نویسندگانی از فرهنگهای گوناگون را بررسی میکند. این پژوهش به مقایسۀ تطبیقی داستانهای «قریةالحروف» اثر محمود شقیر و «درخت ستاره» ... بیشترتحلیل جامعه شناختی کودک و کودکی در آثار صادق هدایت
دوره 16، شماره 2 ، آذر 1404
چکیده
کودکی مفهومی سیال و فرهنگ مبنا است و ارائهی تعریفی واحد از آن ناممکن است. حتی در یک جامعهی واحد نیز طیفهای مختلفی از کودکی دیده می شود. برای رسیدن به شناختی کلی از مفهوم کودکی میتوان از دانشهایی ... بیشترشیوههای آشکارسازی حضور روایتگیر و نشانههای آن در داستانهای کوتاه هفتهنامه دوچرخه
دوره 16، شماره 2 ، آذر 1404
چکیده
در این پژوهش به منظور بررسی شیوههای بهکارگرفتهشده از سوی راویان برای آشکارسازی حضور روایتگیر در داستان، چهل داستان کوتاه منتشرشده در یکی از هفتهنامههای نامآشنای گروه سنی کودک و نوجوان به ... بیشترلزوم تصحیح مجدد متون مکتبخانهای
دوره 16، شماره 2 ، آذر 1404
چکیده
چکیدهدر دورة مشروطه نظام آموزشی ایران برای کودکان، مکتبخانهای بوده است. این نظام، روش ها، آیینها و اهداف خاص خود را داشت و کودکان برای سواد آموزی از کتابهای مصوّری که بیشتر به صورت چاپ سنگی بود، ... بیشتربررسی تاثیر ادبیات داستانی بر یادگیری مهارتهای بند نویسی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی
دوره 16، شماره 2 ، آذر 1404
چکیده
مهارت نوشن یکی از مهمترین مهارتهایی است که عملکرد فراگیران در سایر دروس نیز تحت تاثیر کیفیت آن قرار دارد. پیشنیاز نوشتن، کسب مهارت بندنویسی است که یادگیری آن در دوره ابتدایی مورد تاکید است. به نظر ... بیشتربازنمایی مؤلفههای حفاظت از محیطزیست در رمان اشباح جنگل سوخته
دوره 16، شماره 2 ، آذر 1404
چکیده
نقد بومگرا مطالعهای بینارشتهای است که به بررسی تعاملات میان انسان و طبیعت در آثار ادبی میپردازد و تلاش دارد، نحوة بازتاب و تأثیرگذاری این تعاملات را در ادبیات تحلیل کند. این رویکرد از طریق ادبیات ... بیشترخوانش حکایت «دوستی کبوتر و زاغ و موش و باخه و آهو» از کلیله و دمنه بر پایۀ ویژگیهای داستانی فبک، با نگاهی انتقادی به بازنویسی آن
دوره 16، شماره 2 ، آذر 1404
